به منظور احیای رویشگاه‌های جنگلی و توسعه پوشش گیاهی و فضای سبز در اراضی بیابانی، ۱۵۰ هکتار از اراضی مستعد برای اجرای طرح زراعت چوب در حوزه آبخیز نعمه شهرستان لامرد شناسایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی نکوگو سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لامرد ، گفت: با توجه به برنامه جهش عملکردی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، شناسایی اراضی ملی مستعد زراعت چوب در حوزه آبخیز روستای نعمه بخش چاهورز  لامرد با همکاری شورای اسلامی این روستا برای اجرا در دستور کار قرار گرفت.

او، با اشاره به اینکه مهمترین مزیت‌های زراعت چوب توسعه فضای سبز، استفاده بهینه از آب و خاک، درآمدزایی و تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌های صنایع مرتبط با چوب بوده، بیان کرد: طرح  زراعت چوب فعالیتی اقتصادی و زیست محیطی است که علاوه بر تامین بخش زیادی از چوب مورد نیاز کشور و گسترش نهالکاری و توسعه فضای سبز باعث رونق اقتصادی برای مردم منطقه نیز می شود.

نکوگو با اشاره به بیابانی بودن بیشتر مناطق شهرستان لامرد، بر لزوم انجام این طرح تاکید و تصریح کرد: در  طرح زراعت چوب از گونه‌های چوب دِه نظیر اُکالیپتوس و گَز استفاده می شود.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لامرد با تاکید بر شناسایی مناطق مستعد طرح زراعت چوب در لامرد، ادامه داد: با برنامه ریزی‌های انجام شده انتظار می رود تا پایان امسال به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.