یک تولیدکننده کابل برق گفت: توان رفع نیاز صنعت نفت به کابل‌های برق و ارز آوری از راه صادرات را داریم.

نادر احمدی، مدیرعامل یک شرکت فعال در حوزه تولید کابل‌های برق مورد استفاده در صنعت نفت کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: شرکت ما از سال ۱۳۷۱ تاسیس شد و از سال ۱۳۷۸ نیز فاز توسعه خود را با هدف تولید انواع کابل‌های تخصصی مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پالایش و پترو شیمی و همچنین انواع کابل‌های فشار متوسط و فشار قوی شروع کرد.

او افزود: اکنون تولیدکننده انواع سیم و کابل های آلومینیوم و مسی، انواع کابل های کنترل و ابزار دقیق، LV، MV و ... مورد استفاده در صنایع مختلف مثل نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و صنایع وابسته به وزارت نیرو هستیم و طی سال های اخیر موفق شدیم که فعالیت های بسیار خوبی را در صنعت نفت داشته باشیم.

احمدی بیان کرد: ما تولیدکنندگان داخلی فعال در این حوزه، علاوه بر این که توان تامین نیازهای داخلی را داریم، مدعی هستیم که می توانیم صادرات و ارزآوری بسیار خوبی هم داشته باشیم اما متاسفانه حمایت دولت از بخش خصوصی خیلی کم است. باید با حمایت از بخش خصوصی و تولیدکننده داخلی به ارزآوری کمک کنیم.

او تصریح کرد: اکنون کشورهای زیادی به ویژه کشورهای منطقه خودمان مثل عراق و سوریه که جنگ زده هستند، به تولیدات ما نیاز دارند ولی به دلیل مشکلات نقل و انتقالات بانکی و تحریم ها، نمی توانیم صادرات داشته باشیم اما اگر دولت حمایت کند، می توان این کار را انجام داد.


بیشتر بخوانید


این فعال صنعت کابل برق افزود: ما تولیدکنندگان در این سال ها به تحریم های خارجی عادت کرده ایم و با روش های مختلف دور زدن تحریم ها، به نحوی کار را پیش برده ایم و مواد اولیه مورد نیازمان را تامین کرده ایم اما تحریم هایی که در داخل می شویم یعنی خودتحریمی، خیلی بدتر از تحریم های خارجی است.

او تاکید کرد: اگر دولت حمایت کند و روابطش با کشورهای منطقه را تقویت کند، می توان  تحریم ها را دور زد و صادرات محصولات تولیدی صنعت کابل برق را انجام داد. نکته مهم دیگر درخواستی است که از بانک ها داریم، باید سود بانکی نیز در حمایت از تولید و صادرات کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت نفت ، کابل برق ، نقت ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار