پنجمین روز از آخرین جشنواره فجر تئاتر قرن، تحت تأثیر وقایع کرونایی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، پنجمین روز از سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، متفاوت‌تر از روز‌های گذشته سپری شد.

در روز پنجم که ۸ نمایش در تالار‌های وحدت، مولوی، سالن‌های تئاترشهر و ایرانشهر روی صحنه رفتند، نظرات تماشاچیان درباره کیفیت آثار متفاوت بود.

نمایش اتول سورون نوشته باقر سروش و کارگردانی شهروز دل افکار نظر مخاطبان را جلب کرد؛ اما نکته قابل توجه درباره این نمایش، زمان آن است.

از اجرای یک نمایش کسل کننده تا خبری که چهره‌ها را محزون کرد

نمایش ۱۰۰ دقیقه‌ای اتول سورون که شب گذشته و سه شنبه شب ساعت ۱۹ در تالار سمندریان روی صحنه رفت، از ساعت ۱۹ آغاز و تا حوالی ساعت ۲۱ ادامه داشت، آیا قانون منع رفت و آمد از ساعت ۲۱ به بعد را تحت الشعاع قرار نداد؟ این در حالی است که اجرای نمایش اتول سورون سه شنبه شب ساعت ۲۱:۳۰ به پایان رسید و آن شب قانون وزارت بهداشت به کل نادیده گرفته شد.

اما از بین ۸ نمایش روز پنجم، نمایشی هم داشتیم که حوصله مخاطب را سر برد. تعدادی از تماشاچیان نمایش «سگدو» که ساعت ۱۷ در تالار چهارسو روی صحنه رفت، لحظه شماری می‌کردند هرچه سریع‌تر تمام شود. گویا عدم برقراری ارتباط با موضوع و نحوه پرداخت بازیگران حوصله آن‌ها را به ستوه آورده بود.

اما اتفاقی که پنجمین شب از آخرین جشنواره تئاتر فجر قرن را متفاوت کرد، خبر فوت علی انصاریان بود که به دنبال آن، چهره‌ها در هم فرو رفت. اکثر مخاطبان حاضر در گوشی‌های خود غرق بودند و اخبار فوت این ورزشکار و هنرمند را دنبال کرده و ناراحتی خود را بروز می دادند.

گفتنی است سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر تا ۲۰ بهمن ماه ادامه دارد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار