رییس سازمان صمت استان کرمان گفت: استان کرمان با تکمیل زنجیر‌های معدنی علاوه بر استان معدنی خود در حال تبدیل شدن به یک استان صنعتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  مهدی حسینی نژاد، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان امروز در نشست خبری که در سازمان صمت استان کرمان برگزار شد، با اعلام اینکه در سال جهش تولید که مقام معظم رهبری نامگذاری کردند، با وجود همه اتفاقات، تحریم‌ها و کرونا ۱۱ درصد رشد توسعه در معدن داشتیم، گفت: ما در حوزه صنعت، معدن و تجارت ۴۷ درصد در استان کرمان توسعه داشتیم.

او افزود: تکمیل زنجیره در مس، کرومیت، زغالسنگ و فولاد باعث شد، استان ما علاوه بر استان  معدنی به  یک استان صنعتی نیز تبدیل شود. 

حسینی نژاد با اشاره به اینکه در تکمیل زنجیره فولاد در کشور ۵۰ در صد کنسانتره مورد نیاز در استان کرمان است، بیان کرد: فولاد کشور به استان کرمان وابسته است و مواد مورد نیازش از کرمان تامین می‌شود و این مورد باعث توسعه در استان است.

او افزود:صنایع کوچک و خدمات تحت تاثیر قرار گرفته و با رشد مواجه هستند.

رییس سازمان صمت استان کرمان با اعلام اینکه در مصرف برق ۲۰ درصد واحد‌های کوچک و ۲۸ درصد واحد‌های بزرگ ما رشد داشته اند، بیان کرد: واحد‌های صنعتی ما در بخش تولید برق نیروگاه‌هایی برای خود راه اندازی کردند که خودش کمک بزرگی به استان است.

او بیان کرد: انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان یکی از ابر پروژه‌های کشوربود که سرانجام فاز اول آن در استان کرمان افتتاح شد.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه در ذخایر معدنی استان کرمان چهار و ۸ دهم میلیارد تن ذخیره معدنی داشتیم که در سال های  ۹۸ و ۹۹ به دلیل اکتشافات به ۵ و ۸ دهم میلیارد تن رسیده است.

رییس سازمان صمت کرمان افزود: تولید قطعات و خدمات در استان کرمان در حال راه اندازی است و باعث توسعه صنایع کوچک در استان است که در حال حاضر ۶  هزار قلم نیازمندی و مصرف مس سرچشمه در خود آن تولید می شود.

او با اشاره به اعلام آمادگی برای راه اندازی صنایع بزرگ و صنایع کوچک گفت: این اقدام با هدف تولید قطعات مورد نیاز در استان صورت می گیرد. 

حسینی نژاد با اعلام اینکه در بحث روغن و مرغ چالش هایی در استان داشتیم، گفت: ۳۰ درصد تامین مرغ استان کرمان از استان های همجوار است که وابستگی داریم و در تنظیم بازار مصوب شد که در بخش تامین مرغ قیمت ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان تولید باشد و با قیمت مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان توزیع داشته باشیم که رعایت قیمت در بقیه استان صورت نگرفت و مرغ به ما ندادند و به بقیه استان ها رفت و ما دچار کمبود شدیم و هزینه حمل و نقل و در استان به دلیل پهناوری تاثیر دارد.

او افزود:در بحث تامین روغن خوراکی در زمان حضور وزیر صمت در استان کرمان، قرار شد ۲۰ هزار تن مواد خام به کارخانه گلناز کرمان بدهند و این موضوع مصوب شده است و تا دو سه روز آینده مشکل رفع می شود. 

 کلانتری، معاون برنامه ریزی سازمان صمت استان هم با اعلام اینکه ما در بحث مجوز‌ها ۱۲۴ درصد رشد داشتیم. 

قوام، معاون بازرگانی سازمان صمت استان کرمان نیز در این نشست با اعلام اینکه استان کرمان در بخش صادرات روند خوبی داشته است، گفت: ۸۰۰  میلیارد و ۱۸ میلیون تومان صادرات در ۱۰ ماهه اخیر از گمرکات استان داشتیم و ۹۰۰ میلیارد تومان از گمرکات کشور صادرات داشتیم.

او افزود:در دهه ماهه اخیر ۴۷ درصد رشد صادرات داشتیم.

قوام با اعلام اینکه به خاطر کاهش ارز کاهش واردات داشتیم، بیان کرد: ۳۱۵ میلیارد واردات داشتیم که نسبت به دهه ماهه پارسال ۴۷ درصد کاهش داشتیم.

او گفت: بیشترین صادرات ما مربوط به پسته است که ۷۰۰ و ۴۶ میلیون دلار صادرات پسته داشتیم

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار