با حضور "محمدباقر نوبخت" معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، طرح پلاک کوبی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حشمت الله صیدی شهردار سنندج روز پنجشنبه در آیین پلاک‌کوبی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی گفت: در روز‌های پایانی قرن بیستم یونسکو تصمیم گرفت تا شهر‌هایی را که در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری فعال هستند به عنوان شهر‌های خلاق معرفی کند.

او افزود: با توجه به داشته‌های غنی شهر سنندج به ویژه در زمینه موسیقی و دارا بودن نام آورانی در این عرصه تصمیم بر این شد تا سنندج هم به عنوان شهر خلاق موسیقی به این سازمان ارائه شود.

 صیدی با بیان اینکه بعد از ۲ سال تلاش توانستیم در سال ۱۳۹۸ یونسکو را متقاعد به این کنیم که سنندج در جمع ۸۰ شهری باشد که داشته‌های خود را ارائه کردند،بیان کرد: در حال حاضر ۳۰ شهر خلاق موسیقی در جهان داریم که یکی از آن‌ها سنندج است.

شهردار سنندج درخواست‌هایی هم از معاون رییس جمهوری داشت از جمله تکمیل مجتمع فرهنگی در حال احداث این شهر که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است اردیبهشت سال آینده و همزمان با روز "سنه" به بهره‌برداری برسد و نیازمند۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

صیدی گفت: شهرداری سنندج قصد دارد تا گذر موسیقی، موزه موسیقی و بوستان موسیقی راه اندازی کند که موزه موسیقی نیازمند ۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

محمدباقر نوبخت در این مراسم قول داد ۵۰ میلیارد ریال مورد نیاز مجتمع فرهنگی را تامین کند به شرطی که این مجتمع اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار