نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: درد و مشکل هر مسلمان در گوشه و کنار این دنیا را باید مشکل جامعه اسلامی بدانیم که در این صورت، وحدت حقیقی تحقق پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در مراسم دومین روز از دهمین نشست گفتمان برادری با گرامیداشت ایام دهه فجر گفت: سال هاست این نشست برگزار می‌شود؛ ولی امسال متفاوت‌تر از سال‌های قبل با توجه به محدودیت‌های جدید و با برنامه‌های غنی‌تر و رضایت بخش برگزار شد.

او با اشاره به اینکه باید خروجی این جلسات وحدت عملی و عقیدتی داشته باشد، افزود: این عمل با شعار محقق نمی‌شود؛ چرا که باید جامعه اسلام از عمق جان به هم علاقه مند باشند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی عنوان کرد: درد و مشکل هر مسلمان در گوشه و کنار این دنیا را باید مشکل جامعه اسلامی بدانیم که در این صورت است که وحدت حقیقی تحقق پیدا خواهد کرد.

او گفت: در راس و بانی وحدت در جامعه اسلامی، قرآن کریم است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: در اسلام مبنای دین، بر وحدت است و همچنین شخصیت‌های زیادی هستند که نماد وحدت بوده، زیاد وجود دارند.

او گفت: منابع دینی ما پر از روایاتی است که برادری، همراهی، همدلی و وحدت را به عنوان گذاره‌های مسلم دینی به ما توصیه می‌کنند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه نماد‌های وحدت این مسیر را برای ما تبیین کردند، گفت: در راس این نماد‌ها نبی مکرم اسلام (ص) است.

او افزود: هر مسلمانی در گوشه و کنار دنیا به این شخصیت، عشق می‌ورزد و همه همت شخص مسلمان این است که حرکت و عملی را انجام دهد که در مسیرمنویات و دستورات پیامبر (ص) باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه در راس همه عمل ها، ۳ خصلت است، گفت: طبق فرمایش پیامبر اسلام (ص) انصاف نسبت به مردم بسیار مهم است که در دستور کار قراردادن آن، همان پنجره فهم متقابل است.

او افزود: دومین خصلت عبارت است از برادری برای رضایت خداوند که باید در همه صحنه ها بود و سومین محوربه یادخدا بودن هست که بهترین عمل است.

علی زینی وند، استاندار کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی برای رسیدگی به امور مردم   تفاوتی میان شیعه و سنی قائل نمی‌شود، گفت: الگوی موفق جمهوری اسلامی در کانون‌های موثر خاورمیانه، ترکیبی از رزمندگان اهل شیعه و سنی است که سردار سلیمانی فرمانده دلی آن‌ها بود و وی مبدا و منشا در تاریخ گفتمان برادری شد.

او به این مطلب اشاره کرد که مبانی محکمی در فقه اهل تسنن در تبعیت از حکومت اسلامی وجود دارد، افزود: ترویج گفتمان واقعی قرآن، عترت و نبی مکرم اسلام است که شاید عالم و اندیشمندی سراغ نداشته باشیم که به اندازه مقام معظم رهبری در این حوزه تولید گفتمان کرده و دستورات موکد در این زمینه صادر کرده باشند.

او بیان کرد: برخی افراد چه شیعه و چه سنی، نگاهشان به آن سوی مرزها است که مقبول ملت نخواهند بود و نظام حق دارد در سپردن مسائل کلیدی به آن‌ها با تامل رفتار کند.

استاندار کرمان گفت: نگاه آزادی خواهان دنیا به آینده نظام جمهوری اسلامی و مدل موفق در جهان اسلام  هست و  این موضوع باعث افتخار ما است.

او بیان کرد: همه  افراد به نیابت از جمهوری اسلامی در پیرامون وظیفه خویش مسئولیت دارند و  به سبب سنگین بودن بایستی چشم و عملمان به این استراتژی واحد باشد.

زینی وند تصریح کرد: اگر بتوانیم در مدارس و محافل سنی و شیعه، افرادی را در تراز جمهوری اسلامی به عنوان مدیر و مدبر پرورش دهیم جمهوری اسلامی با روی گشاده به آن‌ها مسئولیت می‌دهد.

او با بیان اینکه ایران کشور متنوع و آزاد است، گفت: اندیشمندان مختلف در حوز‌ه های فرهنگی، سیاسی، مذهبی و اجتماعی به صورت آزادانه اظهار نظر می‌کنند؛ اما آنچه در استراتژی رسمی حکومت و نظام اسلامی وجوددارد، در قانون اساسی آمده و مقام معظم رهبری مکرر بر آن تاکید کرده اند.

در حاشیه این نشست اجرای سرود از سوی نوجوانان کرمانی برگزار شد. 

در این نشست امام جمعه  های مناطق مختلف، بیانیه کارگروها را قرائت کردند. 

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.