مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد گفت: با هدف خانه دار شدن روستاییان، در هفت سال گذشته سه هزار و ۴۷۸ واحد مسکونی در روستا‌های استان ساخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علیرضا قربانیان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد با بیان اینکه سه هزار میلیارد ریال برای ساخت این تعداد واحد‌های مسکونی صرف شده، گفت: هزار میلیارد ریال از طریق تسهیلات بانکی به متقاضیان ساخت این واحد‌ها پرداخت شده است.

او اظهار داشت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۹ هزار و ۶۴۹ قطعه زمین برای ساخت مسکن به متقاضیان فاقد مسکن در مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان یزد واگذار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن یزد خاطر نشان کرد: هم اکنون متوسط مقاوم‌سازی و بهسازی واحد‌های مسکن روستایی در استان یزد ۶۰ درصد است و این در حالی است که این شاخص در کشور ۵۰ درصد برآورد شده است.

او با بیان اینکه با اتمام کار بازسازی واحد‌های مسکونی در دست اجرا، میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی در استان به ۶۵ درصد می‌رسد، افزود: ۲۸۴ واحد مسکونی روستایی اکنون برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی به بانک معرفی شده اند.

قربانیان خاطرنشان کرد: برای بهسازی واحد‌های مسکونی روستایی به هر متقاضی ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با باز پرداخت ۱۵ساله با سود چهار درصد و تسهیلات بلاعوض نیز پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن یزد درباره بازسازی واحد‌های مسکونی مناطق شهری و روستایی که مصوبه امسال هیات دولت است، تصریح کرد: حدود ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات روستایی و شهری در این خصوص به استان اختصاص یافته که برای ساخت ۸۱ واحد مسکونی و تعمیر هزار و ۷۵۷ واحد توزیع می‌شود که تاکنون هزار و ۶۵۰ فقره پرونده به بانک‌های عامل معرفی شده است.

قربانیان از شهروندان استان خواست از این فرصت برای ایمن سازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی استفاده کنند و اضافه کرد: از سال ۱۳۸۴ تا کنون ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی در این استان با اعتبار ۴۲۵ میلیارد ریال بازسازی و بهسازی شد که ۱۱۰میلیارد ریال آن به صورت بلاعوض به روستاییان پرداخت شده است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۰۹:۵۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
شما طرح اقدام ملی مسکن را به انتها برسانید اگر راست می گویید