مدیر کل دامپزشکی خوزستان گفت: کشتارگاه صنعتی و واحد قطعه بندی گوشت قرمز به منظور ارتقای سلامت و امنیت غذایی مصرف کنندگان در باغملک به بهره برداری رسید.

مصطفی کنارکوهی مدیر کل دامپزشکی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: گفت: راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی و واحد قطعه بندی گوشت گام بزرگی به منظور اصلاح الگوی مصرف، سلامت و امنیت غذایی شهروندان و قطعه بندی گوشت‌های شناسنامه‌دار در قالب بسته‌بندی با نصب شناسنامه بر روی آن‌ها است.

او با بیان اینکه خط تولید بسته‌بندی با تامین گوشت از سوی بخش خصوصی، با نظارت کامل اداره کل دامپزشکی خوزستان به بهره‌برداری رسید، افزود: با توجه به حساسیت امنیت غذایی و سلامت شهروندان، پشتیبانی و نظارت خوبی از سوی اداره کل دامپزشکی استان به صورت مداوم و دوره‌ای انجام می‌گیرد.

بسته‌های گوشت قرمز شناسنامه دار می‌شوند

کنار کوهی با بیان اینکه گوشت قرمز بخش عمده‌ای از سبد غذایی خانوار‌ها را تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: بر این اساس باید تلاش کنیم تا فرآوری، بسته بندی، حمل و نقل، توزیع و عرضه این محصول به صورت کاملا بهداشتی در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

این مقام مسئول با قدردانی از همکاری همه نهاد‌های مرتبط از کشتار غیرمجاز در برخی از مناطق حومه شهر بیان کرد: این حساسیت را ادامه خواهیم داد تا گوشت غیربهداشتی و آلوده بین شهروندان توزیع نشود، ضمن اینکه بیشتر مناطق ذبح غیرمجاز دام و گوسفند در اطراف حاشیه شهر‌ها قرار دارند، ماموران دامپزشکی استان با همکاری دستگاه‌های نظارتی و نیروی انتظامی همه روزه این مناطق را رصد می‌کنند تا از فروش گوشت ناسالم و آلوده جلوگیری بعمل آید.

بسته‌های گوشت قرمز شناسنامه دار می‌شوند

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.