مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان گفت: در پرتو انقلاب اسلامی جامعه زنان به روح الهی و تعالی دست یافتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، فاطمه ایرانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان در جلسه زنان توانمند انقلاب اسلامی در اداره کل کتابخانه‌های لرستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی باعث تحول فکری و روحی جامعه زنان در ایران اسلامی شد گفت: بسیاری از تحلیلگران انقلاب اسلامی را انقلاب چادر‌ها معرفی کردند وبعد از انقلاب اسلامی دیدگاه زنان روحانی و انقلابی شد و در مسیر اسوه بانوان اسلام گام برداشتند.

ایرانی اظهار داشت: حضور زنان در عرصه انقلاب اسلامی نقشی بی بدیل بود و درتظاهرات میلیونی منتهی به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نقش آفرینی زنان در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

او با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نگاه سنتی و جنسیتی به زنان را تبدیل به نگاهی نوین کرد ادامه داد: اکنون حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ورزشی چشمگیر است و این در شرایطی است که در بسیاری از کشور‌های دنیا زنان از حقوق اولیه خود محروم هستند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان با اشاره به انگیزه حضور زنان در انقلاب اسلامی بیان کرد: کسی زنان را مجبور بر انقلاب نکرد بلکه بر اساس فکر و دیدگاه خود شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی سردادند و آزادی اسارت وار و بردگی را رد کردند و می‌خواستند همگام با مردان جامعه حرفی برای گفتن داشته باشند و جایگاه خود را کسب کنند.

ایرانی با اشاره به ویژگی‌های بانوان انقلاب ادامه داد: حجاب و عفاف بانوان انقلابی بیش از هرجریانی دشمنان را خوار و ذلیل کرد و کم نیستند زنانی در انقلاب اسلامی که چندین فرزند و حتی همسرخود را با حریت تقدیم انقلاب کردند.

او اظهار داشت: بانوان انقلابی ایران اسلامی در ۱۷ شهریور در مقابل گلوله‌ها ماندند و نقطه عطفی در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خلق کردند.

کتاب حقوق سیاسی اجتماعی زنان قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در این جلسه معرفی شد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.