منابع آگاه می‌گویند که وزیر خارجه آمریکا از نماینده امور ایران در این وزارتخانه خواسته تا تیمی از کارشناسان را درباره ایران تشکیل دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «آنتونی بلینکن» از «رابرت مالی» خواسته تا تیمی از کارشناسان با دیدگاه‌های مختلف درباره ایران تشکیل دهد.

پایگاه آمریکایی «آکسیوس» به نقل از منابع آگاه نوشت «آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه از رابرت مالی درخواست کرده تا تیمی از متخصصان و دیپلمات‌ها با دیدگاه‌های مختلف را برای مسیر پیش رو با ایران تشکیل دهد.»

آکسیوس درباره دلیل تشکیل چنین گروهی می‌نویسد «این دستورالعمل‌ها نشان دهنده آن است که دولت بایدن در تلاش است تا در تدوین سیاست‌های خود در قبال ایران از گروه‌اندیشی دوری کند. این امر همچنین به منتقدان نشان می‌دهد که نظرات متفاوت نیز در نر گرفته می‌شوند.»

بر اساس این گزارش، رابرت مالی در ابتدای راه تشکیل این تیم است و زمانی که این روند به پایان برسد وی توسعه راهبرد خود برای تعامل مجدد با ایران را آغاز خواهد کرد.

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران با همتایان اروپایی خود و همچنین مقاماتی از رژیم صهیونیستی و کشورهای حاشیه خلیج فارس در تماس است.

پیش از این رابرت مالی در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «کوریره دلاسرا» گفت دولت جو بایدن برنامه عملی برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران دارد و پس از آن درباره بسط شروط مندرج در این توافق تصمیم‌گیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار