سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره شرایط کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو توضیحاتی داد.

کیکاووس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در گفت و گو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در حاشیه مراسم تجلیل از قهرمانان رشته بدنسازی اظهار کرد: متاسفانه امروز اخبار ناخوشایندی را شنیدیم و علی انصاریان، قهرمان ملی ما درگذشت. پیش از این هم مهرداد میناوند به رحمت خدا رفته بود. از خدا برای هر ۲ مرحوم طلب آمرزش می‌کنم.

او در ادامه گفت: امروز در این مراسم خوب و باشکوه که فدراسیون بدنسازی و پروش اندام تدارک دیده بود؛ حاضر شدیم تا از قهرمانان ارزشمند این رشته تقدیر کنیم. این که هر کدام از ما به سهم خودمان از قهرمانان کشوری تقدیر و تشکر کنیم، اقدام پسندیده‌ای است.


بیشتر بخوانید


دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: بدنسازی در کشور ما علاقه‌مندان زیادی دارد و افراد زیادی در این رشته فعالیت می‌کنند. بدنسازی از رشته‌های پرافتخار کشور ما است و امیدوارم این افتخار آفرینی‌ها استمرار داشته باشند. برای نصیرزاده که جوان خوب، زحمتکش و فعالی است، آرزوی توفیق دارم. او قطعا می‌تواند باعث پیشرفت و انسجام بیشتر رشته بدنسازی شود. از تمام کسانی که در گذشته برای پیشرفت بدنسازی کشور تلاش کرده‌اند هم تشکر می‌کنم.

سعیدی درباره المپیک توکیو عنوان کرد: تاکنون ۵۲ سهمیه کسب کرده ایم و در سطح جهانی، تکلیف ۵۲ درصد سهمیه‌ها مشخص شده است. سهمیه برخی از رشته‌ها هنوز باقی مانده و مسابقات انتخابی آن‌ها برگزار نشده اند. امیدوارم تکلیف بقیه سهمیه‌ها هم هر چه زودتر مشخص شود. کمیته بین المللی المپیک و دولت ژاپن مصمم هستند که المپیک توکیو را امسال تحت هر شرایطی برگزار کنند. به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار مشکلات زیادی شدیم، اما کمیته بین المللی المپیک و سازمان بهداشت جهانی همکاری خوبی با یکدیگر دارند تا شرایط لازم را برای برگزاری مسابقات المپیک فراهم کنند.

او افزود: هر هفته کمیته فنی المپیک زیر نظر سجادی نشست‌هایی را برگزار می‌کند و با رصد برنامه‌های فدراسیون‌هایی که در المپیک سهمیه دارند، برای المپیک آماده می‌شود. نتایج تمام این نشست‌ها به صالحی امیری، کمیته ملی المپیک و ستاد عالی مسابقات اعلام می‌شوند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره روند برگزاری اردو‌های آماده سازی تیم‌های ملی کشورمان برای حضور در المپیک توکیو اظهار کرد: اردو‌های تمام رشته‌هایی که سهمیه المپیک گرفته‌اند، به طور منظم برگزار می‌شوند و مشکل خاصی وجود ندارد. بودجه لازم هم پیش بینی شده است و علاوه بر پرداخت کامل بودجه فدراسیون ها، با تصویب کمیته اجرایی، مبالغ دیگری هم به فدراسیون‌های المپیکی پرداخت کرده‌ایم. رئیس کمیته ملی المپیک و اعضای هیئت اجرایی تاکنون از ۳۶ فدراسیون بازدید کرده اند و به زودی از بقیه فدراسیون‌ها نیز بازدید می‌کنند. این بازدید‌ها بسیار مشکل گشا هستند و در کنار کمک به برطرف کردن موانع فدراسیون‌ها و رشته‌های المپیکی، برای کاروان اعزامی کشورمان ایجاد انگیزه می‌کنند.

او در ادامه گفت: وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک حقوق مربیان، سرمربیان و بازیکنان المپیکی را طی ۲ مرحله پرداخت کرده‌اند. ان شاءالله در مرحله سوم هم حقوق کاروان المپیکی ایران با مشارکت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک پرداخت خواهد شد. حقوق ۱۰ ورزشکار المپیک تابستانی و ۴ ورزشکار المپیک زمستانی هم پرداخت شده است. امیدوارم که نتیجه زحمات و تلاش‌های ورزشکاران ما خوشحالی و شیرین شدن کام ملت ایران باشد و ما کاروان قدرتمندی را به سی و دومین دوره بازی‌های المپیک اعزام کنیم.

سعیدی در خصوص شعار کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو عنوان کرد: شعار‌های پیشنهادی در هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک بررسی شد و ان شاءالله در جلسات آتی ستاد عالی بازی‌ها درباره این موضوع تصمیم گیری خواهد شد. طرح لباس کاروان اعزامی ایران هم که برای آن فراخوان داده بودیم، آماده شده است و ان شاءالله تولید لباس‌ها به زودی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار