وزیر امور خارجه کشورمان رد شدن اعتراضات آمریکا توسط دیوان لاهه در پرونده شکایت ایران از این کشور را یک پیروزی حقوقی بزرگ برای ایران خواند.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،   محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه در پیامی توئیتری به رد شدن قاطعانه اعتراضات آمریکا توسط دیوان لاهه در پرونده شکایت ایران از این کشور، واکنش نشان داد.

ظریف در توئیتر نوشت: «دادگاه بین‌المللی کیفری [دیوان لاهه]هم‌اکنون همه اعتراضات مقدماتی ایالات متحده در پرونده شکایتی که ایران بابت تحریم‌های غیرقانونی ایالات متحده مطرح کرده است را رد کرد. یک پیروزی حقوقی دیگر برای ایران پس از حکم سوم اکتبر ۲۰۱۸.»

وی افزود: «ایران همیشه به طور کامل به قوانین بین‌المللی احترام گذاشته است. اکنون وقت آن رسیده است که ایالات متحده نیز به تعهدات بین‌المللی خود احترام بگذارد.»

واکنش ظریف به رد شدن قاطعانه اعتراضات آمریکا توسط دیوان لاهه

گفتنی است دیوان لاهه اعتراض آمریکا مبنی بر اینکه اینکه این دادگاه صلاحیت رسیدگی به شکایت تهران از واشنگتن در پرونده نقض عهدنامه مودت ندارد را رد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
چه پیروزیهایی! با برجام گند زدید حالا هی دنبال پیروزی خیالی می گردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
هروقت در سفره مردم تغییری دیدی اونوقت شادباش و افتخار کن به خودت جواد جون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
کسی خبر داره خودکارم پرت کرده یا نه؟؟؟
ظریف ملت و بدبخت کردی...
Belgium
ناشناس
۰۳:۱۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
جالب این است که وزیر خارجه محترم ایران به گونه ای ذوق زده است که گویی ایران غرامت خسارات وارد شده توسط بد عهدی های امریکا را گرفته است. شکست آمریکا اون هم در یک دادگاه به اصطلاح بین المللی که رای به نپذیرفتن ادعاهای واهی و غیر منطقی آمریکاداده است،امری غیر طبیعی نیست. شما چطور فکر میکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا رحمتی فر
۰۱:۰۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
پیروزی قاطع برای مردم ایران اینه که یه لقمه نون حلال ببرن سر سفره،،،به فکر اجاره خونه نباشن،،،،بتونن یه لبخند رو لباشون باشه،،،که همه این ها رو ازمون گرفتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
ترجمتون اشتباهه، دیوان دادگستری بین المللی نه دیوان بین المللی کیفری
Romania
احسان
۰۰:۴۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
از اون موقع که ظریف مذاکرات را شروع کرده ما همش داریم به پیروزی های حقوقی دست پیدا می کنیم، اما نمی دونم چرا این پیروزی های ظریف نتیجه عکس میده و ملت رو بدبخت تر می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
ظريف بد جوري جوگير شده. يك عمره كه دارند اموال ما رو بالا ميكشند نميگه تحقير ملي شديم بعد يك عمر با يك درخواستشون مخالفت شده اين اقا ميخواد جشن ملي راه بندازه.
بيخيال داداش ريلكس باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
دولت بی ثمر ..چرا تنگه هرمز را نمیبندید تا قیمت نفت چند برابر بشه و فشار روی اقتصاد آمریکا بیاد تا تحریمها را آزاد کنه یا چرا برای عبورومرور کشتیهای دنیا ازاین تنگه عوارض نمی گیرید؟؟ چطور از هواپیماهایی که از ایران رد میشوند عوارض میگیرین ولی از کشتیها نه؟ خودتون دارین گرا میدین به دشمن که ستمکش هستین و درمقابل منافع دشمنان سکوت میکنین ! چطور از ملت بیچاره بخاطر گذر از ازادراههای کشور چند مرتبه عوارض کلان میگیرین خوب از دشمنان هم بگیرین مگه ملت از دشمنان بدترند یا مسئولین به دشمنان بیشتر از ملت خود بها میدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
هر وقت اعضا این دولت میگویند یک پیروزی بزرگ کسب کردیم یک بلایی بزرگ سر ملت ایران فرود میاد همانند موضوع توافق برجام و پیروزی های غیر قابل وصفش که بعدش تحریمها و نرخ ارز و کالاها بیش از ده برابر شد به خیر بگذره انشاله قابل توجه آقای ظریف عزیز شما اصلا 1000 تا حکم محکومیت برای آمریکایی ها گرفتی کی میخواهد اجراش کنه قانون قانون جنگله آمریکا هم زورکی کارهاش را تا الان بر علیه شما پیش برده شما بروید دنبال قدرت سازی اینها فقط زبان زور میفهمند ببینید چقدر در مقابل کره شمالی ذلیل هستند شما هم در مذاکرات اتمی از کره شمالی الگو بگیرید نه از لیبی
Iran (Islamic Republic of)
محمد جعفری
۲۲:۳۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
آقای ظریف
کدوم موقعیت ارزش دلار رو نگاه کن
ارزش پول ما رو
خودتون رو گول نزنید
Germany
ابوالفضل
۲۱:۳۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
خب که چی اصلا رد بشه لاهه چیکارمیتونه بکنه میتونه حق مردم رو ازشون بگیره شمافقط لبخند بلدی آقای ظریف فقط
آمریکاغیر زور چیز دیگه حالیش نیست
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۹:۳۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
خدا به شما خیر بدهد آقای دکتر ظریف
آخرین اخبار