سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان تاکید کرد گفتگوها برای احیای برجام به سرعت در حال پیگیری است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان کریستوفر بورگر، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد بررسی روند احیای برجام به سرعت موضوع گفتگو‌های طرفین خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در نشستی خبری گفت: آلمان نخستین گفتگو‌ها را با هیئت حاکمه جدید آمریکا درباره برجام انجام داده است و ما بر این باوریم که باید همه طرف‌ها از جمله ایران به توافق پایبند باشند و گام‌های لازم برای چگونگی احیای برجام با حضور همه طرف‌ها مورد بررسی قرار بگیرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره مواضع وزیر امور خارجه کشورمان درباره لزوم بازگشت همزمان تهران و واشنگتن به برجام گفت: نماینده عالی اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده در برجام نقش اصلی را درباره اجرای کامل مفاد آن برعهده دارد.

این اظهارات در حالی از سوی مقامات مختلف غرب بیان می‌شود که در سال ۲۰۱۸ دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در اقدامی یکجانبه، از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و تحریم‌هایی را علیه کشورمان بر خلاف برجام اعمال کرد. این در حالی است که ایران تا یک سال بعد از خروج آمریکا به طور کامل تعهداتش در توافق هسته‌ای را اجرا کرد و به کشور‌های اروپایی که وعده جبران آثار این خروج را می‌دادند برای عمل به تعهداتشان فرصت دارد؛ اما پس از برآورده نشدن این مسأله، تهران شروع به کاهش تعهدات هسته‌ای خود در ذیل برجام کرد و تا به امروز طرف اروپایی حتی به یک تعهد خود ذیل برجام عمل نکرده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
گفتگو بی گفتگو!
همین است که هست!
اگر می خواهید تمام تحریم های غیر قانونی و ضد بشری
را بردارید که ملت ایران با چشم غیر مسلح ببیند.
در انوقت بر سر خلع سلاح امریکا با هات گفتگو می کنیم.
آخرین اخبار