مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی گفت:با توجه به احتمال تگرگ در جنوب کشور به کشاورزان توصیه می شود در برداشت محصولات عجله کنند.

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به اینکه در اکثر مناطق کشور تا فردا جو آرام و پایدار است، اظهار کرد: از اواخر وقت پنجشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب، کاهش دما خواهیم داشت.

وی افزود: روز جمعه سامانه بارشی وارد زاگرس مرکزی و استان های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی و غربی می شود و روز یکشنبه بارش در مناطق زاگرس، مناطق غربی و البرز مرکزی ادامه دارد و بتدریج به شمال شرق کشور می رسد.

حقیقت از استمرار فعالیت سامانه بارشی خبر داد و گفت: روز شنبه سامانه بارشی در شرق، سواحل دریای خزر و شمال شرق و شرق کشور فعال می شود.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی ادامه داد: روز دوشنبه در ارتفاعات مناطق سردسیر بارش به شکل برف و در غرب و جنوب غرب خوزستان و کردستان بارش و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و احتمال تگرگ انتظار می رود.

وی از کاهش دمای ۵ تا ۸ درجه ای دما در شمال غرب و غرب و ۶ تا ۱۰ درجه ای در سواحل دریای خزر خبر داد.

این مقام مسئول در توصیه ای به کشاورزان بیان کرد: با توجه به وزش باد طی چند روز آینده در استان های خوزستان، فارس، ایلام، بوشهر، یزد، اردبیل و گیلان توصیه می شود که کشاورزان از محلول پاشی و سم پاشی در باغات و مزارع اجتناب کنند.

وی گفت: با توجه به شرایط جوی به زنبورداران استان های جنوبی کشور توصیه می شود که کندوهای زنبور عسل را عایق بندی کنند.

حقیقت در توصیه دیگر به کشاورزان گفت: با توجه به احتمال تگرگ در جنوب کشور به کشاورزان توصیه می شود که در برداشت گوجه فرنگی و صیفی جات جنوب کشور عجله کنند. همچنین با آغاز فصل برداشت نارنگی در هرمزگان به باغداران توصیه می شود که اقدام به برداشت کنند.

کاهش ۴۴.۶ درصدی بارش ها

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی درباره آخرین وضعیت بارش گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی تاکنون مجموع بارش کشور ۷۶.۸ میلی متر و در مدت مشابه سال قبل۱۳۳.۸ میلی متر بوده است که این امر کاهش ۴۴.۶ درصدی بارش را نشان‌می دهد.

حقیقت در پایان تصریح کرد: آمارها نشان می دهد که از ابتدای سال آبی بارش در اکثر استان ها کمتر از نرمال نسبت به میانگین بلندمدت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار