سید پرویز فتاح گغت: فاز ۱۴ پارس جنوبی در مقایسه با دیگر فاز‌ها که خارجی‌ها ساخته‌اند از نظر تکنولوژی، تجهیزات، توانمندی و کارایی بسیار بالاتر است.

فاز ۱۴ بسیار با کیفیت‌تر از دیگر فاز‌های پارس جنوبی استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان ظهر امروز در بازدید از فاز ۱۴ پارس جنوبی با بیان اینکه همه کار‌های بزرگ در پارس جنوبی به یمن انقلاب امام است، گفت: فرزندان ایران زمین با اعتقاد به امام راحل پرچم عزت و خودکفایی را در فاز ۱۴ بدون تعارف بلند کرده‌اند.  

او با تاکید بر اینکه کارهای انجام شده در فاز ۱۴ باعث فخر ایرانی می‌شود، عنوان کرد: فاز ۱۴ پارس جنوبی آخرین فراز استفاده از میدان مشترک گازی در پارس جنوبی است که به دست و طراحی ایرانیان  با تمام تجهیزات و مصالح ایرانی در حال ساخت است.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه اولین فارس پارس جنوبی را فرانسوی‌ها ساختند، گفت: ایرانیان حالا آخرین فاز را می‌سازند این یعنی ما به خودکفایی رسیدیم.

او گفت: کسانی که فکر می‌کردند که با تحریم‌ها، ندادن تجهیزات، رها کردن‌ها و رفتن‌ها کار بر روی زمین می‌ماند کور خوانده‌اند به اذن خدا کار با اقتدار شبانه روزی با سرعت و کیفیت بهتر از فاز‌های قبلی در حال انجام است.

رئیس بنیاد مستضعفان عنوان کرد: بدون اغراق اگر فاز ۱۴ را با فاز‌هایی که خارجی‌ها کار کردند مقایسه شود این فاز از نظر تکنولوژی تجهیزات توانمندی و کارایی بسیار بالاتر است.

فتاح با بیان اینکه همکاری و وحدت رویه در این پروژه مشخص است، افزود: پروژه طبق زمانبندی پیش می‌رود و پیش بینی می‌شود سال آینده در این دولت و یا در اوایل دولت بعدی به نتیجه برسد.

او بیان کرد: با افتتاح فاز ۱۴ حداقل ۵۰ میلیون متر مکعب گاز در سال آینده وارد فاز سراسری شود و مشکلات و کمبود‌ها حل می‌شود همچنین درآمد بسیار بالایی خواهد داشت و ظرف یک سال و نیم تمام سرمایه‌گذاری انجام شده برگشت داده می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: ما نشان دادیم که بنیاد مستضعفان و شرکت‌های بنیادی می‌توانند جای خارجی‌ها را بگیرند به طوری که آب از آب تکان نخورد و حتی کار بهتر از آنها انجام شود.

فتاح تاکید کرد: در دریا و خشکی هر جا لازم بوده و لازم شود، بنیاد مستضعفان آماده ورود است و ما این اطمینان را به وزارت نفت و مسئولان می‌دهیم که هیچ جای نگرانی وجود ندارد، خلا‌های به وجود آمده همگی پر شده است.

او عنوان کرد: پیام فاز ۱۴ به داخلی‌ها عزت، سرافرازی و اطمینان خاطر است که کار روی زمین نخواهد ماند و به خارجی‌ها این است که ضرر کردید، این رفتن و تحریم‌ها موجب شد ایرانی‌ها را صاحب تکنولوژی فنی کرد تا نه تنها نیاز کشور که نیاز منطقه را حل کنند.

توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی از سوی شرکت ملی نفت ایران به کنسرسیومی متشکل از هشت پیمانکار ایرانی واگذار شده است و بخش فراساحل این طرح اسفند سال ۱۳۹۸ به طور کامل به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.