معاونت توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مراسم بیستمین سالگرد تاسیس کمیته ملی پارالمپیک کشورمان توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، مهدی علی‌نژاد سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مراسم رونمایی از سردیس بانوان مدال آوران پارالمپیکی عنوان کرد: خبر خوبی که می‌توانم عنوان کنم این است که تا پایان سال تامین اعتبار پاداش قهرمانان در سال ۹۸ به مقدار ۲۴ میلیارد تومان انجام شده و پرداخت خواهد شد؛ و با این اقدام برای اولین بار دولتی که در پایان کار خود قراردارد بدون بدهی به ورزش کشورمان کار خودش را به پایان خواهد رساند.

علی‌نژاد درباره افزایش بودجه ورزش کشورمان در سال آینده عنوان کرد: آن چیزی که در کمیسیون تلفیق تصویب شده بود آن است که ۴۰ درصد بودجه ورزش کشورمان افزایش پیدا کرده است که البته با رد شدن کلیات لایحه بودجه باید ببینیم که شرایط به چه شکلی پیش می‌رود.

علی‌نژاد درباره مراسم امروز و همچنین بودجه وزارت ورزش برای بانوان ورزشکار پارالمپیک عنوان کرد: امروز توفیق داشتیم که در مراسم بیستمین سالگرد تاسیس کمیته ملی پارالمپیک و همچنین رونمایی از سردیس چهار المپین بانوان ایران در حوزه پارالمپیک شرکت کنیم.

او ادامه داد: پارالمپیک ایران به خاطر ثبات مدیریتی و حضور خسروی وفا یکی از مجموعه‌های موفق ورزشی کشور بوده است و همیشه منشا خیر و برکت در ورزش پارالمپیکی ما بوده است.

علی‌نژاد گفت: وزارت ورزش مثل همیشه از ورزش‌هایی که به جانبازان و معلولین ما ارتباط دارد کمک خواهد کرد. اما نگاه ما در این رشته نگاه جنسیتی نیست. بدهی است که هر فدراسیونی که در حوزه بانوان فعالیت بیشتری کند در بودجه بندی سال آینده می‌تواند از مزایای مالی بیشتری برخوردار شود.

علی‌نژاد در باره از دست دادن المپیک برای تیم ملی واترپلو کشورمان گفت: هم فدراسیون شنا و هم مجموعه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش اعتراض خودمان را به فدراسیون بین المللی شنا اعلام کردیم.

او افزود: به خاطر شرایط کرونایی خیلی از مسابقات کسب سهمیه‌های المپیک لغو شد و متاسفانه این سیاست فینا بوده است که برای انتخاب سهمیه المپیک از رنکینگ گذشته این رشته استفاده کند و تیم قزاقستان را برای المپیک انتخاب کنند البته ما باز هم اعتراض خواهیم کرد، ولی نهایتا این فدراسیون بین المللی خواهد بود که تصمیم گیری خواهد کرد.

علی‌نژاد درباره خصوصی سازی تیم‌های استقلال و پرسپولیس گفت: هفته گذشته جلسه معارفه پرسپولیس با هیئت پذیرش انجام شد و روز گذشته هم جلسه معارفه تیم استقلال با این هیئت انجام شد. امیدواریم که هر ۲ باشگاه بتوانند هر چه سریع‌تر جلسه نهایی را با هیئت پذیرش برگزار کنند.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار