پایانه صادراتی کاشی و یک واحد تولید محصولات پلیمری در قطب تولید کاشی و سرامیک کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، همزمان با ایام الله دهه فجر، پایانه صادراتی کاشی و سرامیک در میبد، قطب تولید کاشی و سرامیک کشور کلنگ‌زنی شد.

عملیات اجرایی پایانه صادراتی کاشی و سرامیک کشور در زمینی به مساحت ۶۸ هکتار امروز چهارشنبه با حضور معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان میبد آغاز شد.

افتتاح پایانه صادراتی کاشی در قطب تولید کاشی و سرامیک کشور

پایانه صادراتی کاشی و سرامیک استان یزد با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود در دهه فجر سال آینده بهره برداری شود.

استاندار یزد در این مراسم با اشاره به اینکه پیگیری این پروژه از سال ۹۳ آغاز شده است، اظهار داشت: امیدواریم عملیات اجرایی این پروژه هر چه سریع‌تر به پایان برسد و قطب تولید کاشی و سرامیک کشور به پایانه صادراتی مجهز شود.

افتتاح پایانه صادراتی کاشی در قطب تولید کاشی و سرامیک کشور

محمدعلی طالبی بیان کرد: با افتتاح و بهره برداری از این طرح، شاهد تاثیرگذاری خوبی در حوزه صادرات کاشی و سرامیک استان همچنین افزایش تولید و سرمایه گذاری در این زمینه خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه این پایانه صادراتی در جوار راه آهن احداث می‌شود، افزود: یکی از مزیت‌های سرمایه گذاری در این شهرستان، نزدیکی به راه آهن و اتصال به جاده ترانزیت است.

یک واحد تولید محصولات پلیمری در میبد افتتاح شد

با حضور معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت، یک واحد تولید محصولات پلیمری در ناحیه صنعتی شمس آباد میبد افتتاح شد.

سعید زرندی امروز در ادامه سفر خود به استان یزد از واحد تولید محصولات پلیمری که با سرمایه گذاری ۵۷۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی راه اندازی شده است، بهره برداری کرد.

افتتاح پایانه صادراتی کاشی در قطب تولید کاشی و سرامیک کشور

این واحد در فضایی به وسعت ۱۵ هزار مترمربع با اشتغالزایی برای ۳۵ نفر راه اندازی شده است.

در این واحد تولیدی کیسه پلی پروبلین، جامبوگ و کیسه‌های پلیمری برای حمل مواد اولیه صنایع مختلف با ظرفیت تولید سالانه ۱۳ هزار تن تولید می‌شود.

یک واحد تولید کاشی در اردکان افتتاح شد

همزمان با ایام الله دهه فجر و با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، یک واحد تولید کاشی در اردکان افتتاح شد.

افتتاح پایانه صادراتی کاشی در قطب تولید کاشی و سرامیک کشور

سعید زرندی روز چهارشنبه در ادامه سفر به استان یزد با حضور در شهرستان اردکان از یک واحد تولید کاشی در اردکان که با سرمایه گذاری یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی افتتاح شده، بهره برداری کرد.

این واحد که محصولات کاشی و سرامیکی تولید می‌کند، روزانه ظرفیت تولید ۸ هزار مترمربع کاشی در ابعاد مختلف را دارد.

عملیات اجرایی این واحد از سال ۹۳ در فضایی به وسعت ۴۲ هزار مترمربع با زیربنای ۱۷ هزار مترمربع آغاز شده و امروز به بهره برداری رسید.
این واحد تولیدی برای ۱۶۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

در مراسم بهره برداری از این واحد، معاون وزیر صمت، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد و جمعی از مسئولان استان و شهرستان اردکان حضور داشتند.

یزد یکی از قطب‌های تولید محصولات کاشی و سرامیک به شمار می‌رود و در حال حاضر ۴۵ درصد کاشی و سرامیک کشور در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.