رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی برای ۳۷۵ روستا و ۳۰ دهستان در این استان تهیه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در دولت یازدهم و دوازدهم طرح‌های توسعه‌ای متعددی در استان تدوین و به مرحله اجرا رسیده است که تاثیر بسزایی در روند توسعه استان دارد.

او افزود: مطالعات آمایش سرزمین که خلا توسعه متوازن در استان را برطرف می‌کند از مهمترین طرح‌های توسعه‌ای است که در دولت تدبیر و امید تکمیل شد.


بیشتر بخوانید


شهریارپور اضافه کرد: این طرح پس از تصویب در کمیسیون تخصصی شورای عالی آمایش کشور، به شورای عالی ارائه شده و پس از تصویب در این شورا در مرحله اجرا قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: علاوه‌بر آن برنامه راهبردی و لایه‌های اطلاعاتی پایگاه‌های داده مکانی آمایش سرزمین استان آماده شده است و می‌تواند مورد استفاده دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

شهریارپور گفت: این استان در تهیه مطالعات آمایش سرزمین منطقه چهار نیز نقش فعالانه‌ای داشته است و کار مقدماتی این طرح نیز آماده شده و می‌تواند از آن بهره‌برداری کرد.

او، تدوین سند توسعه شهرستان‌های این استان را از دیگر اقدامات قابل توجه دولت تدبیر و امید در این استان برشمرد و افزود: تهیه این سند تاکنون در استان سابقه نداشته و برای نخستین بار در این دولت تهیه و تدوین شد و در آن ظرفیت‌های هر شهرستانی به طور دقیق مشخص شده است.

شهریارپور با اشاره به تهیه سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی برای ۳۷۵ روستا و ۳۰ دهستان استان در سال ۹۸ اضافه کرد: راهبردها، سیاست ها، روند فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری این روستا‌ها به طور دقیق در سند مشخص شده است.

او ادامه داد: سند توسعه و برنامه عملیاتی در برنامه ششم توسعه به صورت بخشی و فرابخشی تهیه شده و نقشه راهی در اسناد بالادستی استان به شمار می‌رود.

شهریارپور گفت: مهمترین نکته در تهیه تمامی این اسناد این است که علاوه‌بر تدوین، بر روند اجرای این اسناد نیز نظارت می‌شود و از سوی دیگر رابطه منطقی بین این اسناد برقرار شده و مبنای اسناد پایین دستی به شمار می‌رود.
او با اشاره به اهمیت برنامه‌های توسعه‌ای و بالادستی در اجرای برنامه‌های عمرانی در مناطق مختلف استان، خاطرنشان کرد: این اسناد از فعالیت‌های سلیقه‌ای جلوگیری می‌کند.

شهریارپور با بیان اینکه این اسناد اثرات خوبی در شاخص‌های اقتصادی داشته است افزود: این تغییرات محسوس را می‌توان در کاهش نرخ بیکاری استان طی سال‌های اخیر مشاهده کرد بطوریکه نرخ بیکاری استان از ۲۰.۲ درصد در سال ۹۵ به ۱۱.۹ درصد در پاییز امسال کاهش یافته است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.