سهام شرکت پدیده شاندیز در ماه های اخیر نوسان بسیاری داشته و سقوط قیمت سهام این شرکت باعث اعتراض سهامداران شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،شرکت پدیده شاندیز بعد از سال‌ها کش‌وقوس، اردیبهشت امسال در بهار بورس، با نماد «گشان» و با قیمت ۱۴ هزار تومان بر تابلوی فرابورس نشست و خیلی سریع سیر صعودی افزایش قیمت هر سهم این شرکت را شاهد بودیم طوری که در مردادماه امسال ارزش هر سهم این شرکت به ۲۹ هزار تومان هم رسید. اما همزمان با قرمز شدن وضعیت بورس کشور در انتهای مرداد و شهریور شاهد سقوط آزاد ارزش سهام پدیده شاندیز در بورس بودیم.

بعد ازاین که شرکت پدیده شاندیز در آبان ماه تصمیم گرفت سرمایه خود را ۱۸۵ درصد افزایش دهد به‌تناسب آن تعداد سهام این شرکت نیز افزایش داشته است، طوری که دارنده هر یک سهم تا پیش از افزایش سرمایه، امروز دارنده ۸۵/۲ سهم است و به همین تناسب قیمت سهام پدیده نیز در تابلوی بورس به دلیل افزایش تعداد سهام کاهش یافت، اما بهار بورس با خزان پاییز مواجه شد و تحت تأثیر وضعیت بحرانی بورس ارزش سهام پدیده شاندیز نیز سقوط کرد طوری که دیروز ارزش سهام نماد «گشان» به کمتر از ۴۵۰۰ تومان رسید.

سهامداران پدیده شاندیز که عموماً اشخاص حقیقی هستند و چندین سال است نوسانات قیمتی سهام خود را مشاهده می‌کنند، به این کاهش ارزش سهام خود معترض شده‌اند و روز گذشته تعدادی از سهامداران پدیده مشهد باهدف استیفای حقوق خود در خیابان بهار مشهد تجمع کردند و خواستار رسیدگی مسئولان به وضعیت سهام این شرکت و مشکلاتشان شدند. به همین دلیل سراغ ملائی مدیرعامل این شرکت رفتیم تا از چگونگی تغییرات رخ‌داده در ارزش سهام این شرکت در بورس جویا شویم.

ملائی مدیرعامل شرکت پدیده شاندیز در پاسخ به این سوال که چگونه از اردیبهشت سهام پدیده از ۱۴ هزار تومان به ۲۹ هزار تومان در مردادماه رسید و بعد از آن تاریخ سقوط آزاد داشته است گفت: عرضه و تقاضای بازار سرمایه که بر قیمت سهام تأثیر می‌گذارد ناشی از تصمیمات سرمایه‌گذاران و سهامداران است و تصمیمات افراد دارای پیچیدگی‌ها و متغیر‌های زیادی است. اما عمده دلایل کاهش قیمت، فضای کلی بازار سرمایه کشور، شرایط مربوط به شیوع ویروس کرونا و تأثیر بر صنعت گردشگری است. البته طی هفته‌های اخیر رفتار هیجانی برخی سهامداران درفروش سهم نیز مزید بر علت بوده است.

او به افزایش سرمایه شرکت پدیده و تأثیری بر قیمت هر سهم این شرکت اشاره کرد و افزود: تأثیر افزایش سرمایه بر قیمت سهم به تحلیل و برداشت هر سرمایه‌گذار مربوط است. هم اکنون تعداد سهام شرکت یک میلیارد و چهارصد و هشتادوشش میلیون سهم است که ارزش بازار آن به قیمت‌های امروز در حدود ۶۷۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت پدیده شاندیز ادامه داد: در حال رایزنی با سهامداران عمده و حقوقی پدیده شاندیز برای حمایت از سهم این شرکت هستیم.

ملائی بیان کرد: سود انباشته شرکت پدیده در حدود ۱۹۰۰ میلیارد تومان است که یکی از نقاط قوت قابل‌توجه شرکت است و ظرفیت افزایش سرمایه‌ها یا تقسیم سود بین سهامداران را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه عده‌ای می‌خواهند ارزش سهام پدیده نزولی باشد تصریح کرد: قطعاً افراد سودجو که از رشد سهم مطمئن هستند، در پی خرید سهم در قیمت‌های پایین‌ترهستند. البته ما تعدادی را شناسایی کردیم که با هویت جعلی در فضای مجازی، فضایی منفی ایجاد می‌کنند تا بتوانند سهام سهامداران این شرکت را باارزش پایین‌تری خریداری کنند.

مدیرعامل شرکت پدیده شاندیز تأکید کرد: قطعاً نگرانی سهامداران به‌زودی با بالفعل شدن اتفاقات مثبت و رشد قیمت سهام برطرف خواهد شد و ما به آینده ارزش سهام پدیده خوش‌بین هستیم.

ملائی در پاسخ به این سوال که چرا شرکت ابنیه به فرابورس وارد نمی‌شود؟ اظهار کرد: شرکتی که چندین سال در بحران بوده و مشکلات زیاد مالی و حقوقی داشته است، برای اثبات اصلاح کامل تمام مشکلات به نهاد‌های ناظر بازار سرمایه نیاز به کمی زمان دارد. اکنون نیز فرایند ثبت در سازمان بورس با قدرت در حال پیگیری است و نتایج از طریق مجاری رسمی به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

منبع: خراسان


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام سهام الان چنده
Iran (Islamic Republic of)
مهندس
۱۴:۴۱ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
بیچاره شدیم سهم از ده هزار تومن شده 2 هزارتومن اونم با دو تا تقسیم سود نقدی 300 تومنی که عملا به سهامدار هیچوقت داده نشد و بعیده بدن...چه گناهی کردیم که سهام پدیده خریدیم
Iran (Islamic Republic of)
بهروزاسماعیل زاده بوری. اباد
۰۹:۲۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
سلام وخسته نباشیدبنظرمن اگهساخت هتل اغازشود پدیده رشدخوبی خواهدداشت