سرپرست امور سینمایی حوزه هنری فارس از آمادگی سینما ایران برای اکران فیلم‌های بیستمین جشنواره فیلم فجر شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدیا علیزاده ضمن اعلام اینکه سینما ایران پس از ۳ سال وقفه در سپردن جشنواره فیلم فجر به این سالن قدیمی بار دیگر به مجموعه سینما‌های جشنواره پیوسته است، گفت: در ۳ دوره گذشته جشنواره فیلم فجر متأسفانه سالن‌های تحت پوشش مؤسسه بهمن سبز که متولی سینما‌های حوزه است در زمره جشنواره قرار نداشت، اما امسال با نظر مساعد و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون سینمایی آن خوشبختانه سینما ایران به این مجموعه افزوده شد.

او با ابراز امیدواری اینکه روند فوق استمرار داشته باشد، از رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در طول جشنواره فیلم فجر خبر داد و گفت: سینما ایران در حالت عادی دارای ۹۰۰ صندلی است که بر پایه نظر دبیرخانه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که ۳۰ درصد فضای سالن را به نمایش فیلم اختصاص دادند، فقط به تعداد ۲۷۰ صندلی اجازه فروش بلیت‌های جشنواره فجر داریم.

علیزده با بیان اینکه سامانه فروش بلیت‌های جشنواره بر اساس ۳۰ درصد ظرفیت اقدام به فروش می‌کند، افزود: بر اساس رعایت فاصله گذاری و ضدعفونی بین سانس‌ها تمام مراحل جشنواره بر پایه موازین مصوب ستاد ملی مدیریت کرونا انجام می‌گیرد.

سرپرست امور سینمایی حوزه هنری فارس اظهار کرد: با توجه به حجم مورد نیاز مواد ضدعفونی کننده برای رعایت مسائل بهداشتی در طول جشنواره دست یاری به سوی استانداری، فرمانداری و دانشگاه علوم پزشکی دراز کردیم و امیدواریم آن‌ها نیز با برآورده ساختن نیازها، ما را در برگزاری ایمن جشنواره فیلم فجر یاری کنند.

او همچنین از فعالیت سینما شیراز و سعدی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه سالن‌های سینما در زمره مشاغل گروه ۳ قرار دارند، با کمیسیون فرهنگی مجلس و ستاد مدیریت کرونا مکاتبه شده است تا با توجه به مجهز بودن سالن‌های سینمایی حوزه هنری به تهویه و رعایت فاصله گذاری فضای کم خطری برای علاقه‌مندان سینما فراهم شود.

علیزاده پیرامون همچنین از معرفی ۱۵ نفر پرسنل سینما‌های حوزه هنری فارس برای دریافت بیمه بیکاری خبر داد و گفت: حوزه هنری ضمن اینکه تاکنون اعلام عدم نیاز به نیرو‌های شاغل در سینما‌های تحت پوشش خود نکرده است، شرایطی را فراهم کردیم که این نیرو‌ها با دریافت بیمه بیکاری از حمایت این نهاد برخوردار شوند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار