بیکی گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان نهبندان باید برای ستاد توسعه خاوران برنامه عملیاتی تعریف کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بیکی فرماندار نهبندان در جلسه "ستاد توسعه خاوران شهرستان نهبندان"، گفت: در راستای ستاد توسعه خاوران باید فرصت‌ها و قابلیت‌ها شهرستان نهبندان شناسایی شود که پیش از این محقق شده است.

او با بیان اینکه شناسایی فعالان بخش خصوصی، علمی، اقتصادی و فنی و جذب این افراد برای سرمایه گذاری در شهرستان در راستای ستاد توسعه خاوران باید در دستور کار همه دستگاه‌های اجرایی باشد، افزود: باید از سرمایه‌های خرد مردم در راستای توسعه بیشتر شهرستان استفاده کرد.

بیکی با بیان اینکه وضعیت سپرده‌های استان مطلوب است، اضافه کرد: مردم و سرمایه گذاران باید سرمایه‌های خرد خود را در راستای سرمایه گذاری و ایجاد واحد‌های فرآوری کوچک مقیاس وارد چرخه تولید کنند.

او تصریح کرد: ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی باید اقدامات ترغیبی و تشویقی برای سرمایه گذاران در نظر بگیرند به عنوان مثال معافیت مالی بعنوان مشوق سرمایه گذاران در نقاطی به مانند نهبندان وجود دارد.


بیشتر بخوانید


فرماندار نهبندان شناسایی و معرفی افراد در حوزه سرمایه گذاری، کمیته شناسایی مزیت و فرصت‌های سرمایه گذاری، کمیته جذب سرمایه گذار و کمیته بخش پایش و نظارت را از پنج کمیته ستاد خاوران عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های دولتی در سه کمیته شناسایی سرمایه گذار، کمیته شناسایی مزیت و فرصت‌های سرمایه گذاری و کمیته جذب سرمایه گذار نقش تسهیل گری دارد.

بیکی بیان کرد: تمامی دستگاه‌های دولتی نهبندان باید برای ستاد توسعه خاوران برنامه عملیاتی تعریف کنند.

او با بیان اینکه اولین بسته سرمایه گذاری استان در نهبندان تهیه شده است، افزود: در اولین بسته سرمایه گذاری نهبندان ظرفیت‌های صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و دامپروری، صنایع دستی و گردشگری شناسایی و ١۶ طرح سرمایه گذاری به استان اعلام شد که از این تعداد ١٣ طرح جدید و سه طرح نیاز به مشارکت دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.