عضو هیئت رئیسه مجلس درباره احتمال اشتباه برخی نمایندگان در رأی گیری کلیات بودجه ۱۴۰۰ توضیح داد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران  جوان، با اشاره به گفته نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مبنی بر اینکه «برخی از نمایندگان نمی‌دانستند که به لایحه بودجه ۱۴۰۰ رأی می‌دهند یا گزارش کمیسیون تلفیق مجلس» گفت: پیش از رأی گیری رئیس مجلس به صراحت بیان کرد که کلیات بودجه به رأی گذاشته می‌شود؛ آقای قالیباف اعلام کرد کلیات بودجه را رأی می‌گیریم و اگر رأی آورد، گزارش کمیسیون تلفیق در صحن مطرح خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۱۸۲ آیین نامه داخلی، کلیات بودجه به رأی گذاشته می‌شود. در خود کمیسیون تلفیق در زمان رأی گیری، کلیات لایحه را به رأی می‌گذارند.

محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگویی اظهار کرده است که برخی از نمایندگان نمی‌دانستند به لایحه بودجه رأی می‌دهند یا گزارش کمیسیون تلفیق مجلس؛ از این رو برخی از نمایندگان اشتباهی رای دادند.

پیش از ظهر امروز نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ مخالفت کردند، کلیات لایحه بودجه با ۹۹ رای موافق، ۱۴۸ مخالف و ۱۲ ممتنع از مجموع ۲۶۲ رأی به تصویب مجلس یازدهم نرسید. این سومین باری است که کلیات بودجه در تاریخ انقلاب اسلامی رد می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
259=148+12+99
3 رای کمه از 262
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
این بود نماینده انقلابی جهادی؟
خداییش دلمون به چی این مجلس خوشه؟
آخرین اخبار