قائم مقام وزیر درباره فرآیند انتخاب استادان برتر کشوری که از سراسر دانشگاه‌ها هر ساله انتخاب می‌شوند، توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا باقری، قائم مقام وزیر و رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه وزارت علوم تحقیقات و فناوری در بیست و هشتمین آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشوری گفت: همه ساله در اردیبهشت ماه همزمان با شهادت شهید مطهری تقدیر از اعضای هیئت علمی نمونه برگزار می‌شود. امسال به دلیل بروز بیماری کرونا امکان برگزاری مراسم در زمان مقرر انجام نشد و این مراسم به تاخیر افتاد.

قائم مقام وزیر ادامه داد: تمام فرآیند انتخاب اعضای هیئت علمی نمونه در موعد مقرر برگزار شد و بر اساس دستور وزیر علوم در اولین فرصت امروز به صورت محدود و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی این مراسم را برگزار کردیم. فرآیند انتخاب از طریق ارسال دستور العمل انتخاب اعضای هیئت علمی نمونه برگزار می‌شود. هر دانشگاهی بسته به جمعیت اعضای هیئت علمی از هر ۸۵۰ نفر یک نفر تا سقف چهار نفر، هر دانشگاهی می‌تواند به ستاد وزارت علوم معرفی کند.

به گفته این مقام مسئول، این معرفی بر اساس امتیازات علمی، پژوهشی و فرهنگی و اجرایی است.

او ادامه داد: بعد از معرفی از سوی دانشگاه به ستاد وزارت علوم معرفی می‌شوند و در ستاد وزارت علوم بر اساس شاخه‌های مختلف تخصصی که وجود دارد که اغلب چهار حوزه تخصصی علوم انسانی و هنر، علوم پایه، علوم مهندسی و علوم کشاورزی و دامپزشکی است در کمیسیونی که در ستاد وزارت وجود دارد و ترکیبی از معاونان آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و تعدادی از استادان نمونه کشوری دوره‌های قبل بالاترین امتیاز در این چهار شاخه تخصصی افراد معرفی می‌شوند.

او ادامه داد: امسال هم ۵۹ نفر از ۲۴ دانشگاه و پژوهشکاه از سراسر کشور معرفی شدند که از بین آن‌ها ۱۶ نفر که حائز بالاترین امتیازات بودند معرفی شدند.

باقری گفت: همه ساله حداکثر همین تعداد معرفی می‌شوند. در ادوار گذشته ۴۰۷ نفر هیئت علمی از ۴۷ موسسه و دانشگاه تاکنون در سال‌های قبل انتخاب شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار