مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نگرانی‌ها از احتمال بروز موج چهارم کرونا در خراسان رضوی بیشتر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدحسن درخشان مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در راستای ادامه طرح شهید سلیمانی توانستیم موج سوم کرونا را کنترل کنیم و به وضعیت آبی رسیدیم، اما متأسفانه بی توجهی برخی افراد و عادی‌انگاری‌هایی که از سوی مردم صورت گرفت، افزایش دوبرابری میزان مراجعه‌کنندگان مشکوک به کووید ۱۹ به مراکز منتخب کرونا را به‌همراه داشت و بی‌شک ادامه این وضعیت رشد آمار بستری و فوتی ناشی از کرونا را به همراه دارد.

او افزود: طرح شهید سلیمانی تا پایان بحران کرونا ادامه دارد و در بخش حمایتی آن با همکاری بسیج بسته‌های غذایی و بهداشتی به آسیب‌دیدگان از کرونا اهدا می‌شود که بیشتر این افراد در مناطق محروم و حاشیه شهر هستند.

بیشتر بخوانید


مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه فعالیت‌های تیم حمایتی طرح شهید سلیمانی این دانشگاه با قوت تداوم دارد، ادامه داد: بحث رهگیری و مراقبت در قالب طرح شهید سلیمانی دنبال می‌شود و ضمن گرفتن تست سریع از افراد مشکوک، به آنان توصیه می‌شود که حداقل تا ۱۴ روز در خانه بمانند.

درخشان بیان کرد: هرگاه بی‌تفاوت بودیم موج جدید از راه رسیده است و اکنون نگران موج چهارم هستیم، در آذر ماه رشد ۷۵ درصدی رعایت اضلاع سه گانه مثبث سلامت به‌ویژه استفاده از ماسک را شاهد بودیم و اکنون باید بگوییم که متأسفانه همین میزان کاهش را شاهد هستیم و فقط ۲۵ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند.

او تصریح کرد: باید آرامش و زندگی با کرونا را یاد بگیریم، اما آرامش نباید به‌معنی ساده‌انگاری و عادی‌انگاری باشد و با روند نامطلوب فعلی بازگشت به وضعیت قرمز دور از تصور نیست، به‌ویژه در فصل زمستان افزایش نگرانی‌ها را هم به‌دنبال دارد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن ابزار نگرانی بابت تجمعات در اماکن عمومی، تأکید کرد: اوج نگرانی‌ها در اماکن شلوغ و پرتردد همچون بازار‌ها بود و باز شدن مدارس هم مشکلات زیادی ایجاد کرد و امیدواریم که با یک خرد جمعی و همراهی مجموعه‌های مختلف به‌ویژه مردم بتوانیم جشن ریشه‌کنی کرونا را بگیریم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.