محمود زاده گفت: در شهر‌های کوچک زمین وجود دارد و با در اختیار قرار دادن زمین به رانندگان، آن‌ها خود اقدام به ساخت مسکن می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم امضای تفاهم نامه تامین مسکن رانندگان برون شهری با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیران شرکت عمران شهر‌های جدید سازمان ملی زمین و مسکن معاونت مسکن و ساختمان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و کانون رانندگان کشور امروز به امضا رسید.

در این مراسم محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود ۶۰۰ هزار نفر راننده در سطح کشور وجود دارند که از این تعداد ۲۶۶ هزار نفر برآورد و پالایش شده است، افزود: پالایش‌ها به صورت مرحله به مرحله متناسب با شرایط و ظرفیت‌ها بررسی و انجام شده است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه ما توافقنامه هفت ماده‌ای را در این بخش آماده کرده‌ایم، افزود: بر اساس ارسال اسامی از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در چند ماه گذشته نیازسنجی‌ها به تفکیک استان‌ها و شهر به شهر انجام شده و پالایش‌های اولیه هم انجام شده است.

محمود زاده اظهار کرد: امروز بیش از ۹۰ درصد از فرآیند انجام شده و شناسایی‌ها به تفکیک شهر‌ها و استان به استان انجام شده است و با حمایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سازمان ملی زمین و مسکن و همچنین شهر‌های جدید سامانه‌ای را برای پیگیری مسائل مختلف در این بخش طراحی و اجرا کرده‌ایم.

او تاکید کرد: ساختار‌ها و مسائل مالی آن‌ها هم در حال اجرایی شدن است که امیدواریم در زمان کوتاه بتوانیم این متقاضیان و رانندگان را صاحب مسکن کنیم.

محمود زاده تصریح کرد: برنامه‌ریزی این طرح در شهر‌های کوچک به این گونه‌ است که در شهر‌هایی که امکانات زمین وجود دارد، با در اختیار قرار دادن زمین به رانندگان آن‌ها خود اقدام به ساخت مسکن می‌کنند و مسائل فنی هم با همکاری ما انجام می‌شود و در شهر‌های جدید هم در قالب تشکل‌ها و تعاونی‌ها که واجد شرایط هستند، ساماندهی برای ساخت مسکن انجام می‌شود.

محمود زاده با بیان اینکه قرار است برای رانندگان دارای کارت هوشمند که حدود ۲۲۶ هزار نفر و فاقد مسکن هستند طی سه سال، تامین مسکن آن‌ها انجام شود، گفت: تعداد زیادی از آن‌ها در شهر‌های کوچک هستند که به آن‌ها زمین می‌دهیم.

او ادامه داد: به آن‌هایی که در شهر‌های بزرگ ساکن هستند در قالب پروژه‌های مشارکتی ساخت و ساز مسکن را آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سام
۰۹:۰۸ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
متاسف
آخرین اخبار