مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی از رشد ۴۱ درصدی اسناد صادره در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، شهریاری مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان از افزایش ۴۱ درصدی صدور اسناد مالکیت خبر داد و گفت : امسال بیش از ۲ هزار سند مالکیت تک برگ در استان صادر شده است.

او افزود : ازاین تعداد ۲ هزار و ۹۰۰ مورد مربوط به اراضی دولتی ومابقی مربوط به اشخاص بوده است.

شهریاری از افزایش۲۲ درصدی پرونده های مختومه در استان خبر داد و بیان کرد: از ابتدای امسال ۴ هزار و ۵۹۸ پرونده اجرایی رامختومه کرده ایم که تحول بزرگی است.


بیشتر بخوانید


مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک در ۴ بخش اسناد، املاک، ثبت شرکت‌ها و موسسات و اجرای مفاد اسناد رسمی فعالیت می‌کند، افزود: در استان خراسان جنوبی ۱۰ واحد ثبتی، ۴۸ دفتر اسناد رسمی، ۵۰ دفتر ثبت ازدواج و ۱۵ دفتر ثبت طلاق در سطح استان وجود دارد.

او ادامه داد:در بحث بایگانی الکترونیکی اسناد تاکنون بیش از ۷ میلیون پرونده در استان به غیر از شهرستان بشرویه انجام شده و تاپایان سال در این شهرستان هم کار به اتمام می‌رسد.

کمبود نیرو دلیل نبوداداره ثبت اسناد در درمیان و خوسف

شهریاری مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان گفت: تشکیل اداره ثبت اسناد و املاک در دو شهرستان درمیان و خوسف از سنوات گذشته تصویب شده است ، اما به دلیل عدم استخدامی در سال‌های اخیر و نبود سهیمه استخدامی اداره ثبت اسناد در خوسف و درمیان راه اندازی نشده است.

او افزود : به محض جذب نیرو و فراهم شدن شرایط این اداره تشکیل و راه اندازی می‌شود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان گفت: در کل استان اداره ثبت اسناد و املاک با ۱۴۸ نیرو اداره می‌شود و به دلیل محدودیت قانونی نمی‌توانیم کارمندی را به سایر شهرستان ها بفرستیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.