معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از جذب ۱۲۴ درصدی تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، رخ افروز معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: یکی از مولفه‌های اصلی بخش کشاورزی افزایش کمیت، کیفیت و راندمان محصولات تولیدی با توسعه و تجهیز مکانیزاسیون است که علاوه بر کاهش هزینه‌ها، افزایش درآمد بهره برداران را نیز به دنبال خواهد داشت.

او افزود: آخرین آمار جذب تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون سال ۹۹ در استان آذربایجان شرقی مبلغ ۱۴۸۲ میلیارد و ۳۰۱ میلیون ریال را نشان می‌دهد که نسبت به سهمیه اختصاصی به مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد ریال از جذب ۱۲۴ درصدی برخوردار است.

رخ افروز  گفت: تاکنون ۸۱۲ دستگاه انواع تراکتور، ۲۴ دستگاه کمباین برداشت غلات، یک هزار و ۵۷ دستگاه ادوات و دنباله بند و ۴ دستگاه ماشین آلات کششی و خودکششی و ۷ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات واحد‌های تولیدی (دام و طیور) و در کل یک هزار و ۹۰۴ دستگاه از انواع ادوات و ماشین آلات کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۱۴۸۲ میلیارد و ۳۰۱ میلیون ریال برای استفاده در طرح‌های زراعی، باغی، دامی و شیلات جذب شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با خاطرنشان کردن این نکته که میزان ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان در سال ۱۳۵۷ حداکثر ۰.۳۱ درصد بود گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که این رقم در سال ۹۸ به ۲.۱۲ درصد ارتقا  یافته است که نسبت به پارسال ۰.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.