خواستگار اخاذ در دام پلیس فتا

فردی که با شنیدن جواب رد در خواستگاری ها،قصد اخاذی از خانم ها با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی آنها در اینستاگرام می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا مازندران گفت: در پی مراجعات چند تن از شهروندان خانم به پلیس فتا استان و شهرستان نور مبنی بر اینکه فردی ناشناس تهدید به انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده، در این راستا پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و با ثبت اظهارات شاکیان موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس متهم مورد شناسایی قرار گرفت.

سرهنگ خورشاد گفت: مشخص شد که متهم مدتی قبل با خواستگاری از شاکیان به منزل آن‌ها رفت و آمد داشته، پس از شنیدن جواب رد، بعد از گذشت مدتی با جعل هویت و ایجاد حساب کاربری جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، با تهدید انتشار تصاویر خصوصی شاکیان قصد اخاذی آن‌ها را داشته در نهایت با هماهنگی مقام قضائی این مجرم سایبری به مقامات ذی‌صلاح قانونی تحویل داده شد.

او افزود: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی معترف و اعلام کرد: نیاز مادی با توجه به اینکه وضع مالی شاکیان خوب بوده است قصد اخاذی بیان داشته است.

رئیس پلیس فتا مازندران در پایان از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار