نماینده نجف آباد گفت: بهتر است کلیات بودجه تصویب و ایده آل بودجه نویسی را که امر درستی است سال آینده دنبال کنیم.

بهتر است کلیات بودجه تصویب شود/مجلس انقلابی وارد کار اساسی و اصلاح نظام اداری شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران  جوان، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد در جلسه  علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: ضعف نظام اداری باعث شده است که هر سال چنین بودجه نویسی در کشور تکرار شود، از این رو انتظار می‌رود مجلس انقلابی وارد کار اساسی و اصلاح نظام اداری شود.

وی  ادامه داد: باید توجه داشت که وضع سیاسی حال حاضر کشور به گونه‌ای است که  اگر بودجه را رد کنیم در واقع اعتبارات کشور در اختیار دولت قرار می‌گیرد و با روحیه‌ای که از آن‌ها می‌دانیم در ۶ ماه آینده کار خاصی صورت نمی‌گیرد.

ابوترابی  تصریح کرد: این در حالی است که باید درصدی از حقوق‌ها را افزایش دهیم و اگر تنخواهی در اختیار دولت قرار دهیم بدون اینکه حساب و کتابی شود، در واقع بهترین حالت برای آن‌ها خواهد بود، بنابراین رد لایحه بودجه اشتباه است.

ابوترابی بیان کرد: رئیس مجلس است که باید تصمیم بگیرد که اگر کلیات رد شود، بودجه به دولت بازگردد یا خیر، اختیارات بودجه به دست دولت بیفتد.

نماینده نجف آباد اظهار کرد: باید قبول کرد که ظرفیت کشور که در سال آینده چند ماه در دست یک دولت و چند ماه دست دولتی دیگر است، بیش از این نیست که ایده آل‌ها را پیاده کنیم.

ابوترابی ادامه داد: بهتر است کلیات بودجه تصویب و ایده آل بودجه نویسی را که امر درستی است سال آینده دنبال کنیم، چرا که ظرفیت کشور برای رد کلیات فراهم نیست و باعث می‌شود درگیری‌هایی ایجاد شود.

نماینده مردم نجف آباد گفت: بسیاری بر این باورند که تغییر ارز ۴۲۰۰ تومانی به ۱۷۵۰۰ تومانی تورم زاست و از اکنون گرانی‌ها را به گردن مجلس می‌اندازند، مجلس انقلابی باید بداند که اگر کار درست را شجاعانه و مسئولانه انجام دهد، در بلند مدت نتیجه بخش خواهد بود هرچند در کوتاه مدت به ضرر آن تمام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
همین امسال باید اجرا شود این حق ملت است نه حق چند نمایده
آخرین اخبار