منابعی دیپلماتیک در وزارت خارجه کویت اعلام کردند این کشور آماده میانجیگری مشروط میان ایران و عربستان است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، منابع دیپلمات آگاه در وزارت خارجه کویت از آمادگی مشروط این کشور برای میانجیگری میان تهران و ریاض خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: کویت در صورت فراهم شدن شرایط مناسب، آماده است میانجیگری خود میان عربستان سعودی و ایران را ادامه دهد.

منابع مذکور در ادامه گفتند: روند بحث و تبادل افکار به منظور نزدیک‌سازی نقطه‌نظرات قطع نشده و همواره ادامه دارد.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود در گفتگو با آناتولی افزودند: کویت همواره تلاش کرده است که نقطه‌نظرات به یکدیگر نزدیک و اختلافات از راه دیپلمات حل و فصل شود.

منابع دیپلماتیک کویتی گفتند: سخن گفتن درباره از سر گرفته شدن میانجیگری میان دو کشور، صرفا تحلیلی است و بر اساس اطلاعات دقیق نیست. اختلاف‌ها میان عربستان سعودی و ایران تنها به یمن محدود نیست بلکه شامل عراق، سوریه و لبنان نیز می‌شود، زیرا همه این موضوعات با یکدیگر در ارتباط هستند.

منابع مذکور افزودند: توافق میان تهران و ریاض پیامد‌های مثبتی در منطقه خواهد داشت، این موضوعی است که کویت همواره به دنبال آن بوده و امیدوار است بدان دست پیدا کند.

این در حالی است که پیشتر شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر خواستار مذاکره و گفتگو میان کشور‌های عربی و ایران شد.

بر این اساس، آل ثانی با اعلام آمادگی قطر برای میانجیگری میان کشور‌های عربی و ایران، خواستار برگزاری نشست شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس با تهران شد.

او تاکید کرد: ما خواستار گفتگو و حل اختلافات کشور‌های عربی و ایران از طریق مذاکره هستیم. شاهد آن هستیم که کشور‌های شورای همکاری نیز به گفتگو با تهران تمایل دارند.

مقامات قطر پس از عادی سازی روابط با چهار کشور عربی تحریم کننده این کشور، بار‌ها بر آمادگی خود برای میانجیگری مذاکره با تهران تاکید کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
عربستان کوچک ترازاینست که برای مواجهه ومذاکره درخصوص موضوعات هسته ای ایران اعلام امادگی کند.ایران درمنطقه وجهان وزنه سنگینی است که کل حاشیه خلیج فارس باندازه یک استان ایران وزن سیاسی ونظامی نداردایران بدلیل انکه عربستان با دیکتاتورهای وهابی ان جمع بسته نمیشودومردم عربستان هیچ قرابتی بادولتشان نداشته وندارند،حمایت میکند وگرنه به زیر کشیدن دولت ترسو ودیکتاتوربن سلمان وفرزنداو ده نفر نیروی تیپ نوهد کافیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
هر روز یکی از کشور کوچیکای خلیج فارس می خوان ميانجيگري کنن الان که با عربستان رابطه نداریم مثلا چه ضرری دیدیم در مورد حج هم صاحبش عربستان نیست صاحب اون خدایه که به امید فتحش می کنیم و آل سعود را نابود می کنیم یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
این میانجیگری دیگه چه قصه ای است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
عربستان همکاریش رو برای شهید کردن سردار سلیمانی انجام داد حالا با خیال راحت دنبال رابطه با ایران است مسئولین دنبال چی هستن
آخرین اخبار