معاون رئیس جمهور در ارومیه گفت: دولت پاداش‌های صادراتی معوق را تا قبل از پایان سال پرداخت میکند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به ارومیه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: دولت به صادرکنندگان سیب و پرتقال، پاداش‌های صادراتی معوق را تا قبل از پایان سال پرداخت می کند.

نوبخت ادامه داد: دولت برای حمایت از صادر کنندگان پاداش صادراتی صادرکنندگان سیب و پرتقال را که از سال ۹۶ تاکنون پرداخت نشده است را تا پایان اسفند ماه امسال به حساب صادرکنندگان واریز می کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور میزان پاداش‌های معوق صادرکنندگان سیب و پرتقال را ۷۹ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: نیمی از این مبلغ،  سهم صادر کنندگان سیب در استان آذربایجان غربی است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: با توجه به مشکلات صادرات سیب امیدوار است پرداخت پاداش‌های صادراتی بتواند گره از مشکلات صادرکنندگان بگشاید و سیب‌ها موجود در سردخانه‌ها وارد چرخه صادرات شوند.

هم اکنون ۶۵۰ هزارتن سیب با کیفیت استان در سردخانه‌های استان ذخیره شده است و  ۶۰ هزار هکتار باغات سیب بارور در استان، وجود دارد که  هم اکنون استان آذربایجان غربی با تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.