آیت الله اعرافی گفت: با هدف ورود حوزه علمیه به مباحث فقهی جدید، کرسی فقه ورزش در دست راه اندازی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه امروز در نشست صمیمی با ورزشکاران حوزوی کشور با اشاره به تاثیرات ورزش بر سلامت روح و جسم افراد جامعه بر تدوین سند جامع ورزش درحوزه‌های علمیه تاکید کرد.


او کمبود زیر ساخت‌های ورزشی حوزویان را از مشکلات ورزش حوزویان عنوان کرد و افزود: مسئولان با رفع مشکلات بودجه‌ای ورزش حوزه، می‌توانند به رونق و گسترش ورزش در جامعه حوزویان کمک کنند.


اعرافی طلاب ورزشکار را از سرمایه‌های گران بهای حوزه دانست و افزود: باید زمینه‌های حضور حوزویان در ورزش فراهم شود که راه اندازی فقه ورزش و تدوین سند جامع ورزش حوزویان از اقدامات در دستور کار حوزه‌های علمیه است.


مدیر حوزه های علمیه  بر اهمیت ورزش در فرهنگ سازی در بین مردم تاکید کرد و گفت: ورزش به عنوان یک پدیده تاریخی و با سابقه در دنیای جدید است که باید به  تمام آن ابعاد توجه شود.


او  با اشاره به ریشه فرهنگ پهلوانی و آثار آن در کشورمان افزود: امروز  ورزش به یکی از ابعاد مهم نهاد اجتماعی در کشور‌ها تبدیل شده که علاوه بر سلامت جسم باعث ارتقای سلامت فردی و جمعی جامعه می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه بر تدوین سند جامع ورزش در حوزه‌های علمیه تاکید کرد و گفت: با هدف ورود حوزه علمیه به مباحث فقهی جدید کرسی فقه ورزش در دست راه اندازی است.


ضرورت راه اندازی مرکز علمی و پژوهشی حوزه‌های علمیه، راه اندازی هیئت‌های ورزشی حوزه‌های علمیه، پیگیری تخصیص کرسی ویژه روحانیت در فدراسیون‌ها و راه اندازی صندوق حمایت از ورزشکاران حوزوی نیز از موضوعاتی بود که ورزشکاران حوزوی حاضر در این نشست بر آن تاکید کردند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار