مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر کتابخانه عمومی آل یاسین روستای اورقین شهرستان کبودراهنگ افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، کتابخانه عمومی آل یاسین روستای اورقین شهرستان کبودراهنگ در دومین روز از دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

حجت الاسلام نقی باقری، امام جمعه شهرکبودراهنگ در این مراسم اظهار کرد: کتاب و کتابت جایگاه ویژه‌ای در شرع مقدس اسلام دارد. به طوری که امام علی (ع) برای جمع آوری و کتابت قرآن افرادی را به استخدام درآورد.

او با تأکید بر اینکه خداوند متعال نیز برای پیامبران اولوالعزم کتاب فرستاد است افزود: کتابت در اسلام جایگاهی بیش از سایر ادیان دارد. کتاب تاریخ گذشتگان را به نسل‌های آینده و آیندگان منتقل می‌کند.

عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه یکی از شهرستان‌های مهم در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان کبودراهنگ است تصریح کرد: کتابخانه آل یاسین با درنظر گرفتن استاندارد‌های لازم به منظور تأمین نیاز‌های منطقه افتتاح شده و حاصل پیگیری اهالی روستا است.

زارعی با بیان اینکه این کتابخانه چهل و چهارمین کتابخانه روستایی همدان است ادامه داد: کتابخانه عمومی آل یاسین دارای ۱۲۰ متر مربع زیربنا و دارای بخش‌های مجزا کودک، مرجع، مخزن و نشریات است.

او خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های فرهنگی در هر منطقه‌ای عاملی بازدارنده برای وقوع آسیب‌های اجتماعی است و سلامت فرهنگی را به دنبال دارد. شاید در فضای مجازی منابع بسیاری در اختیار افراد باشد، اما در کتابخانه‌ها این منابع مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و با توجه به نیاز‌های بومی و جمعیت‌شناختی در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

سید جواد معینی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کبودراهنگ هم گفت: کتابخانه آل یاسین دوازدهمین کتابخانه عمومی شهرستان کبودراهنگ است که در روستای اورقین با ۲ هزار نفر جمعیت با کمک و همت دهیاری و شورای اسلامی این روستا با اعتبار ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ساخته شده است.

او افزود: سرانه زیربنا این شهرستان با افتتاح این کتابخانه به سه متر مربع به ازای هر صد نفر می‌رسد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار