اختتامیه جشنواره هنر‌های تجسمی و خوشنویسی " نماز "با معرفی برگزیدگان در شهرستان نهاوند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی و خوشنویسی " نماز " استان همدان با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان , معاون ستاد اقامه نماز استان همدان و امام جمعه شهر نهاوند ، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند و تعدادی از مسئولان استان و شهرستان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند به کار خود پایان داد.

در این جشنواره در رشته نستعلیق مصطفی حاجیان از همدان  ، در شکسته نستعلیق کیوان کاظمی از همدان و کریم سیدی از بهار،در بخش پوستر سمانه رهنما از شهرستان بهار،در رشته نقاشی الهام بازوند از نهاوند و در تصویر سازی مریم عبدالرحمانی از ملایر ، رتبه های اول را به دست آوردند.

همچنین در رشته خط نسخ و ثلث علی سلطانی و لیلا خزایی از همدان و نرگس بنایی از ملایر مشترکا رتبه برتر جشنواره را به دست آوردند.

امیر بحیرایی,مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: آیین فراخوان جشنواره با هدف ایجاد زمینه مناسب برای رقابتی سازنده و به کارگیری ابزارهای هنری در ارائه و تولید موضوعات دینی و نگاهی هنرمندانه به تجلی جایگاه عبادت با موضوع نماز، در آذر ماه امسال انتشار یافت.

اواظهار کرد: فراخوان در دو بخش تجسمی و خوشنویسی در بخش تجسمی در رشته‌های نقاشی، تصویرسازی، پوستر و در بخش خوشنویسی در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث منتشر شد.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند بیان کرد: در مجموع ۲۴۰ اثر از ۱۶۵ نفر در بخش‌های مختلف شرکت کردند، که در بخش خوشنویسی ۱۱۳ اثر از ۷۷ هنرمند در بخش خط نستعلیق ۵۱ اثر، خط شکسته ۴۲ اثر، خط نسخ ۱۴ اثر و خط ثلث ۷ اثر به دبیرخانه رسید.

بحیرایی گفت:داوران بخش خوشنویسی استاد حیدر موسوی عضو شورای‌عالی انجمن خوشنویسان ایران، رئیس کمیسیون فرهنگی انجمن خوشنویسان ایران از استان قزوین، استاد محمد حیدری عضو شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران از تهران، استاد علی سجادی، استاد نظامعلی مرادی و خسرو نجومی رییس انجمن خوشنویسان همدان را تشکیل دادند .

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند افزود: در حوزه هنرهای تجسمی در مجموع ۱۲۶ اثر از ۸۸ هنرمند ارسال شده که شامل ۳۶ اثر در بخش پوستر، ۳۴ اثر تصویرسازی و ۵۶ اثر در بخش نقاشی بودکه نفرات برتر و برگزیده در هر بخش معرفی شدند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.