افتتاح ۲۹ طرح بزرگ منابع طبیعی فارس در دهه فجر

همزمان با دهه مبارک فجر ۲۹ طرح بزرگ منابع طبیعی و آبخیزداری در استان فارس افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، گفت: این طرح ها از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در چند ماه گذشته بوده که با هزینه‌ای بالغ بر ۳۹۱ میلیارد ریال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده اند.

او، بیان کرد: این طرح ها شامل ۱۲ سازه آبخیزداری و آبخوانداری، ۸ طرح جنگل کاری و توسعه جنگل با نهال، ۵ طرح احیاء مناطق بیابانی با کاشت نهال و ۴ طرح غنی سازی جنگل با بذر، عملیات‌های سازه‌ای، بیولوژیکی و بیومکانیکی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان اجرا و آماده بهره برداری شده است.

صمد نژاد، تصریح کرد: این طرح‌ها در سطحی معادل ۱۳۷ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی فارس اجرا شده که در شهرستان‌های مختلف استان به بهره‌برداری می رسند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، ادامه داد: طرح‌های افتتاحی همسو با سیاست‌های ابلاغی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و در راستای جهش عملکردی و اجرای طرح‌های ۹ در ۹۹ ابلاغی از سوی سازمان متبوع انجام شده است.

او، افزود: مشارکت مردم و جوامع محلی در اجرای طرح‌های آبخیزداری و احیاء جنگل‌ها، مراتع و مناطق بیابانی از اصول اساسی است، زیرا منابع طبیعی متعلق به همه مردم و به خصوص بهره برداران بومی این مناطق به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار