دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به اظهارات سفارت آمریکا در روسیه گفت مسکو توجهی به بیانات واشنگتن در مورد تجمعات ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز دوشنبه گفت روسیه  به اظهارات واشنگتن در مورد تجمعات غیر مجاز در این کشور توجه نمی‌کند.

روز یکشنبه ربکا راس، سخنگوی سفارت آمریکا در روسیه، با اشاره به بازداشت معترضان در تجمع‌های اخیر در روسیه از مسکو خواست به تعهدات بین‌المللی حقوق بشر احترام بگذارد.

پسکوف در واکنش به این اظهارات گفت: در مورد سخنان نمایندگان آمریکا درباره تجمعات غیر مجاز در کشورمان، باید بگویم که ما آماده قبول اظهارات آمریکایی‌ها در مورد این موضوع نیستیم و این کار را نمی‌کنیم.

سخنگوی کرملین با اشاره به تجمعات غیرمجاز در بسیاری از شهر‌های اروپایی بیان کرد این وقایع هنوز هم در بسیاری از کشور‌های اروپایی ممنوع است، با این حساب یکشنبه در بسیاری از کشور‌های اروپایی یک روز شلوغ برای عوامل اجرای قانون به شمار می‌رود.

پسکوف همچنین افزود: خشونت علیه مقامات اجرای قانون در تجمعات غیرمجاز، قابل قبول نیست و هیچ راه گفتگویی با زورگویان وجود ندارد. برخی از معترضان کم و بیش رفتار تهاجمی نسبت به مقامات اجرای قانون داشتند، این امر پلیس را مجبور به انجام اقدامات لازم می‌کند.

او در پایان گفت اقدامات خشن پلیس باید در چارچوب دلایلی که آن‌ها برای انجام آن‌ها داشته‌اند در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار