معاون حمل ونقل استان اردبیل گفت: در قالب کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ به تخلفات شرکت‌ها و ناوگان عمومی حمل و نقل کالا و مسافر رسیدگی و ۱۶۲ رای صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا شیرین زاده، معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در جلسه ماده ۱۱ گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال به تخلفات مطرح شده در حوزه‌های ایمنی و ترافیک، مسافر و کالا رسیدگی و ۱۶۲ رای نیز صادر شده است.

او از تعطیلی یک ماهه‌ی شرکت مسافربری ترابر بیتای خلخال به دلیل عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد و تصریح کرد: از این میزان رای ۱۴۲ مورد مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ و ۲۰ رای نیز متعلق به کمیسیون ماده ۱۲ است.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل عدم پرداخت کرایه رانندگان، عدم اخذ بارنامه، عدم رعایت ضوابط ایمنی، شکایات حوزه حمل و نقل مسافر و اضافه تناژ، توقف اتوبوس‌ها در میادین، واگذاری وسلیه نقلیه به راننده فاقد صلاحیت و فقدان برگ معاینه فنی را از عمده تخلفات رسیدگی شده در این کمیسیون‌ها عنوان کرد.

شیرین زاده با بیان اینکه مردم، رانندگان و صاحبان کالا و بار می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل اطلاع دهند افزود: خدمات شرکت‌های متخلف کالا و مسافر از ۱ تا ۳ ماه قطع می‌شود و در صورت تکرار تخلف بیش از سه بار ظرف مدت دو سال نیز کمیسیون مذکور مجاز است برگ فعالیت متخلف را به طور دائم لغو کند.

او بیان کرد: بر اساس ماده ۱۲ آیین نامه حمل بار و مسافر مصوب ۱۳۷۸، رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل ونقل جاده‌ای در خصوص عدم رعایت مفاد و شرایط آیین نامه در کمیسیون ماده ۱۲ و هم چنین به استناد تبصره ماده ۶ اصلاحی قانون الزام شرکت‌ها و موسسات ترابری جاده‌ای به استفاده از صورت وضعیت مسافری و بارنامه مصوب ۱۳۸۱ به تخلفات ارجاع شده در کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی و باتوجه به نوع دفعات و تکرار تخلفات نسبت به لغو موقت اعتبار برگه فعالیت از یک ماه تا یکسال اقدامات لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.