رئیس کل بانک مرکزی برای کمک به صنعت خودرو که آن را فشل نامید، اقدام به پرداخت وام ۱۵ هزار میلیاردی کرده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، "تأمین مالی به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان از طریق اوراق گام و ۵ هزار میلیارد تومان از منابع بانک‌ها برای دو خودروساز اصلی کشور در نظر گرفته شده است" این خبری بود که چند روز پیش همتی رئیس کل بانک مرکزی در بازدید از کارخانه خودروسازی ایران خودرو اعلام کرد.  

این خبر در حالی گفته شد که این مقام مسئول در سال‌های گذشته ادعا داشت که قرار نیست به خودروسازان کمکی شود، چرا که خودروسازان  نقدینگی را هدر می‌دهند و فرصت دادن به آن‌ها کاری اشتباه است.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در ۲۸ مهر ۹۸ گفت: در مورد خودرو‌سازی‌ها، به شخصه در ابتدا قبول نداشتم که نقدینگی را در اختیار خودروسازان قرار بدهیم. به‌دلیل اینکه مطمئن بودم مانند سال‌های گذشته نقدینگی‌ها را هدر می‌دهند، اما آن‌ها به ما قول دادند شش ماه بعد همه چیز درست می‌شود.

او گفت: آن‌ها ۱۰ بار گفته‌اند، شش ماه دیگر درست می‌شود، اما نه‌تن‌ها درست نشده، بلکه بدتر هم شده‌است، ولی پارسال (۹۷) برای اینکه حسن نیت خودم را نشان دهم، ۴ هزار میلیارد تومان ریالی و ۸۴۰ میلیون یورو به صورت ارزی به آن‌ها اختصاص دادیم.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: بعضی بی‌انصافی می‌کنند و ما را مورد نقد قرار می‌دهند. من آن زمان به خودروسازان گفتم ۸۴۰ میلیون یورو را به شما مانند ال سی خارجی می‌دهم و شما سال دیگر این مبلغ را یا ریالی یا ارزی برگردانید، اما آن‌ها گفتند چرا ما ریسک نرخ ارز یک سال آینده را بپذیریم، شاید ارز گران شود.

گزارش - بازار خودرو با پرداخت اوراق و تسهلات آرام می‌گیرد؟/ ساز و کاری بالاتکلیف در پرداخت وام به خودروسازان

این مقام مسئول تشریح کرد: به آن‌ها گفتم شما که هر روز قیمت خودرو را بالا می‌برید، چرا ریسک نرخ ارز را نمی‌پذیرید! آن ریسک را هم بانک مرکزی باید بپذیرد! یک سال معطل کردند و این ارز را نگرفتند. ارز را ما به عنوان بانک مرکزی نمی‌فروشیم، ارز را به بانک عامل می‌دهیم و آن‌ها می‌فروشند، بانک عامل هم می‌خواهد ریال را به نرخ روز به بانک مرکزی بدهد، در نتیجه ارز را فروخت، بنابراین، این خودروسازان بودند که ریسک را نپذیرفتند، مقصر بانک مرکزی نبود.

همتی ادامه داد: آن‌ها خودشان می‌خواهند همه چیز به نفع‌شان باشد و هر چه گفتند بانک مرکزی بگوید چشم؛ تا صحبتی هم می‌کنیم می‌گویند این همه کارگر داریم و اگر آسیب ببینیم، بحران ایجاد می‌شود. تا کی می‌خواهیم این خودروسازی فشل را ادامه دهیم و بانک مرکزی چرا باید تاوانش را بدهد؟ به ما می‌گویند شرایط حساس است. ۴۰ سال است که همین حرف را می‌زنند و می‌گویند به خودروسازان کمک کنید. چه زمانی می‌خواهد این شرایط درست شود، چه زمانی این رویه باید اصلاح شود.


بیشتر بخوانید


با این حال، اکنون رئیس کل بانک مرکزی اینبار با خودروسازان همراه شده و قرار است تا تامین مالی خودروسازان را به گردن بگیرد. همتی بازدید از ایران خودرو گفت که قرار است ۵ هزار میلیارد تومان منابع بانک‌ها برای ۲ خودروساز اختصاص یابد و از طرفی تامین مالی ۱۰ هزار میلیاردی از رطیق اوراق گام را بر عهده بگیرد.

گزارش - بازار خودرو با پرداخت اوراق و تسهلات آرام می‌گیرد؟/ ساز و کاری بالاتکلیف در پرداخت وام به خودروسازان

همتی در این بازدید گفت:  برنامه داریم تا خودروسازان بتوانند بر مبنای زنجیره تولید این میزان را تامین کنیم، یعنی کاری انجام دهیم که منابعی که اختصاص می‌یابد به انتهای زنجیره برسد که مواد اولیه هستند.  

این روند آثار مثبت خود را طی چند ماه آینده خواهد گذاشت. اکنون خودروسازان برای دریافت ارز مشکلی ندارند و قطعه سازان نیز می‌توانند از طریق تهاتر یا ارز نیمایی مشکلات خود را رفع کنند.  

او ابراز امیدواری کرد، اقدامات آغازشده در صنعت خودروسازی کشور طی سال‌های اخیر با ثبات و برنامه‌ریزی و تکیه بر توانمندی‌های داخلی استمرار و میزان وابستگی خارجی و ارزبری این صنعت کاهش یابد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه استفاده از اوراق گواهی اعتبار مولد (گام) نقش مهمی در تأمین زنجیره تولید خودروسازی ایفا می‌کند، تأکید کرد: «گام» ظرفیت بالایی برای تأمین مالی غیرتورمی بخش تولید و صنعت کشور دارد که دستورالعمل‌های آن از سال گذشته به شبکه بانکی ابلاغ شده و بر همین اساس، خودروسازان وارد این عرصه شده‌اند، بنابراین مابقی تولیدکنندگان نیز می‌توانند از این اوراق که موجبات رشد و جهش تولید را فراهم می‌آورد استفاده کنند.

تاثیرات پرداخت این اوراق گام بر بازار خودرو

نعمت الله کاشانی نسب نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاثیرات پرداخت این اوراق گام بر بازار خودرو، گفت: هر چه خودروسازان بتوانند عرضه خودرو را افزایش دهند، قیمت‌ها روند کاهشی خواهد داشت و به مراتب می‌توان به ارزانی رسید.  

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو بیان کرد: پرداخت تسهیلات به خودروسازان باعث می‌شود آن‌ها بتوانند تولید را افزایش دهند و به مراتب افزایش عرضه خواهیم داشت. این پرداخت تسهیلات به دلیل این است که دولت سهام ناچیزی در خودروسازان دارد و اینگونه دولت به خودروسازان می‌تواند کمک کند.  

گزارش - بازار خودرو با پرداخت اوراق و تسهلات آرام می‌گیرد؟/ ساز و کاری بالاتکلیف در پرداخت وام به خودروسازان

کاشانی نسب معتقد است، با کمک دولت به خودروسازان می‌توان امید داشت که این صنعت جانی دوباره بگیرد.  

خودروسازان کشور به یک ماشین تورم تبدیل شده اند

  فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاثیرات پرداخت این اوراق گام بر بازار خودرو، گفت: خودروسازان کشور اکنون به یک ماشین تورم تبدیل شده اند و هر چقدر میزان تولید آن‌ها افزایش یابد، تورم نیز بیشتر می‌شود.  

او بیان کرد:  سال گذشته به دلیل سوء مدیریت ناکارآمد رئیس کل بانک مرکزی، از پرداخت وام به خودروسازان جلوگیری کرد، اما امسال به دلیل اینکه به پایان دولت نزدیک می‌شویم اقدام به پرداخت وام کرده است، اما پرداخت این وام کمکی به صنعت خودرو نمی‌کند. درست است که خودروسازان این وام را می‌گیرند، اما همچنان زیان ده خواهند بود و به بحرانی جبران ناپذیر نزدیک می‌شویم.

این کارشناس صنعت خودرو تشریح کرد: بنظر می‌رسد اکنون با توجه به اینکه نقدینگی کم شده است، اقدام به پرداخت این وام کرده اند واما ممکن است خودروساز نتواند این وام را پس دهد. خودروسازان اکنون این توانایی را دارند که روزی ۲ هزار دستگاه خودرو تولید کننده، این تولید اضافه در آینده با توجه به انصرف مردم از خرید خودرو، دردسر ساز خواهد شد.

گزارش - بازار خودرو با پرداخت اوراق و تسهلات آرام می‌گیرد؟/ ساز و کاری بالاتکلیف در پرداخت وام به خودروسازان

زاوه ادامه داد: ۱۵ هزار میلیارد تومان ضرری را جبران نمی‌کند، پرداخت وام باعث ایجاد بدهی اضافی برای خودروساز می‌شود، با وام نمی‌توان به سود رسید بلکه با سود می‌توان زیان را جبران کرد، اکنون بعید است که خودروسازان قصد بازپرداخت این وام را داشته باشند، همانطور که گفته شد افزایش تولید باعث افزایش تورم می‌شود.  

این کارشناس صنعت خودرو گفت: تنها راه برای رسیدن به سود و جبران ضرر این است که تورم بالا بماند تا بدهی‌های خودروسازان بی ارزش شود. ایران خودرو دیزل در سال ۹۲، ۶۰۰ میلیارد ضرر کرد که می‌توانست همان زمان در بهترین نقطه شهر ملک خریداری کند و اکنون آن ملک‌ها را بفروشد با سودی که کرده بدهی خود را پس  دهد.   

علیرضا رزم‌حسینی وزیر صمت در حاشیه جلسه کمیسیون صنایع اظهار کرد: موضوع خودرو مورد توجه همه مردم بوده و یک کالای مورد نیاز جامعه است.  برنامه‌ای که ما چندین ماه است در وزارت صنایع آغاز کرده ایم، مبتنی بر افزایش تولید است و علی رغم آنکه صنایع کشور در بخش‌های مرتبط با خودرو دچار مشکل هستند، اما این اتفاق به خوبی صورت می‌گیرد.

رزم حسینی بیان کرد: بسته‌های مالی خوبی برای خودرو سازان با کمک بانک مرکزی توافق شده و در حال عملیاتی شدن است.  نمایندگان حق دارند که طبق قانون از وزرا سوال بپرسند، بنده نیز توضیحاتی ارائه دادم و خوشبختانه روند کاهشی قیمت‌های داخلی ادامه دارد.

وی افزود: سیاست وزارت صمت همواره مبتنی بر رقابتی کردن بازار خودرو و حذف دلالان و واسطه‌هاست که کم کم این امر مثبت در حال اتفاق افتادن است.  خوشبختانه ما حدود ۲۳ درصد رشد در بخش خودرو در شش ماهه دوم سال داشته ایم و تا پایان اردیبهشت ۵۰ درصد افزایش تولید خواهیم داشت.

به نظر می‌رسد با توجه به میزان زیان این کارخانجات شرایط خودروسازان کشور برای دریافت تسهیلات بانکی فراهم نیست، اما با توجه به شرایط وخیم خودروسازان تصمیمی است که احتمالا دولت گرفته و خواهان پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان کشور است.

گزارش از فائزه شعبانی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
مدیرکل بانک مرکزی آقای همتی
اینکه تسهیلات حمایتی(پول) را به خودرو ساز می دهند و ارز دولتی(ارز ترجیحی) به قطعه ساز می دهند، معنایش چیست؟؟؟؟ معنایش این است که قطعه ساز برو (با ارز دولتی) واردات انجام بده( رونق تولید را رها کن!!!!) تولید نکن(که از پس هزینه هایش برنیایی!!!) و خودروساز عیبی ندارد با هر قیمت(گران) می خواهی قطعه خریداری کن، ما کمک می کنیم خودرو بسازی! (قیمت تمام شده خودرو هم به ما ربطی ندارد، هر کسی خوردو خواست باید با همین قیمت ها بخرد!!!!)
واردات و معامله سر منافع ملی(اقتصاد مقاومتی) – ذهن اقتصادی دولت – اقتصاد سرمایه داری
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۲۳:۵۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
بنظرم بجای اینکه به این دوخودروسازکمک مالی بشه اول ریشه های اصلی این گرونی واین عقب ماندگی دوخودروساز را دریک اتاق فکربررسی کنن چون بااین همه کمک‌های مالی که تابحال نتونستن روی غلطک بیفتدصددرصدیک جای کار این دوشرکت میلنگداگرقراره این همه منابع صرف این دوشرکت بشه وهیچکاری انجام نگیره پس بهتره این منابع راصرف ورودماشینهای باکیفیت به مملکت بشه چون این دوشرکت جزهدردادن منابع مملکت هیچ چیزی دیگه ای بلدنیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
دمه سایتها گرم..واسه بالا بردن قیمتها خوب باهم هماهنگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
گربه برای رضای خدا ماهی نمی گیرد
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۲۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
با این قیمت ها کی میتونه ماشین بخره
قرعه کشی هم که همش پارتی بازی هست
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۲۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
چرا مردم اینقدر باید در مورد خرید ماشین اذیت بشن ؟ چرا تولید زیاد نمیکنند که هرکی هر چی خواست بتونه از نمایندگی بگیره ؟ این خودر های صفر دست نمایشگاه ها و دلال ها از کجا میاد ؟ چرایی و سوال خیلی زیاده ، فقط مردم و مردم دارند چوبشو میخورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
اقا در۲خودروساز کشورو گل بگیرید این کمک های قبل الان واینده رو بدین ب پرسنلش 7
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
خب وامم که جورشده.دیگه همون پیش فروش یه ساله هم نمیکنن میزنن تو انباربرای نسل بعدی که ۵۰برابر بفروشن
Germany
حجت
۱۶:۳۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
نمی شه یک هزارم این کمکارو جای این دولگن ساز به ملت بدین.هرچندمیدونم جیب به جیب میشه
Germany
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
تا زمانی که مرغ و گوشت و نان و پوشاک ارزان نشود خودرو عمرا اونم خودرو نیست گاریه
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
هر وقت تخم مرغ ارزان شد ماشین هم ارزان میشه
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۵:۲۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
امیدوارم پراید بشود سه ملیون تومان و دم قسط موتورسیکلت که هیچ ارزش واعتبار ندارد نباید اینقدر گران باشد
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۵:۱۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
چرا به بورس هیچ کمکی نمی‌کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۵:۱۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
به جیب مدیران خودروسازی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
کارتون اشتباه بود
شما اول مدیر کنترل کیفیت را باید عوض کنید و بعد دارایی را شفاف کنید و جلوب فساد و رانت را بگیرید بعد می تونید با وام مشکل را حل کنید
به قول دوستان یه اختلاص کم بشه مشکل ما حل میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
تا صحبت از حمایت از تولید میشه دولتها از خودروسازان حمایت کردند
خیر نبینید مگر باقی تولید کنندگان از یه کشور دیگه اومدن؟ .. داریم میبینیم دیگه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
خب بانک مرکزی یه خورده به کمک ما هم بشتاب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
تو رو خدا بس کنید . کافیه این همه بی عدالتی و ظلم در حق مردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
خوب به ما وام بدین که بتونیم ماشین بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
بانک مرکزی متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
گران می‌شود ارزان نه
Iran (Islamic Republic of)
اسماعيل
۱۳:۴۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
باسلام
من حاضرم با 10 ميليارد تومن از اين پول ماشيني در حد مرسدس بنز اس 500 آنهم با دست خالي و نه امكانات كارخانه اي، بسازم و تحويل بدم.
هزاران نفر مثل من در اين كشور وجود دارند كه توسط مافياي كثيف و رذل، هرگز و هرگز و بازهم هرگز و در آخر هيچگاه مجال و فرصت اين خدمت به مردم بهشون داده نخواهد شد.
بايد بر بلندترين نقطه ايران رفت و برحال مردم و سرمايه هاي آن زارزار گريست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
اینا خودرو ساز و قطعه ساز نیستن . صد میلیارد بزاری تو جیبشون بگی یه دور با ماشین ساخت خودت یدور بچرخ حاضر نمیشن!!!! ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
خجالت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
کسی نیست به درد برسه است این همه گران و جیب مردم خالی میشه وبانک ملی هم جیب کارخانه ها رو پر میکنه چرا به کارخانه های دیگه نمیده والله والله خجالت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
چرا به کارخانه های دیگه نمیده والله والله خجالت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
کسی نیست به درد برسه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
خب وامم گرفتن
یعنی الان دیگه باید همه چی رو تقریبا اوکی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
دولت پول ها را جمع می کند
در دولت بعد هر روز یک بحران خلق می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
مگه بار اولشون هست که وام میگیرن؟ تا حالا قیمت کنترل شده؟ تا حالا کیفیت بالا رفته؟ افزایش قیمت بازار هم کار خودشون هست برای اینکه همیشه زبونشون دراز باشه برای افزایش قیمت کارخونه و خون به دل کردن مردم، این همه قیمت یه ماشین در طی یکسال بالا رفته باز ادعای ضرر میکنن!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
اگه دولت به جای حمایت از صنعت مافیایی مونتاژ خودرو های درجه چندمی که به نظر می رسد خود مافیا و رانت خواران خود دولت باشد به حمایت از صنعت دامپروری می پرداخت الان ما میلیارد ها دلار ارز آوری و هزاران شغل ایجاد می شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
هوای سالمی هم داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
ملت. خسته شده اند ازاین همه حرفهای مسولین که فقط. حرفهای میزنند که ملت دلگرم میکند ولی بازار برعکس این حرفهاست نه تنها خودرو ارزان نشده بلکه هرروز گرانتر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
همین کمکهای مالی بیجا هست که خودروسازان را جسور تر کرده . این وامها فقط ضربه به مشتری میزند
Iran (Islamic Republic of)
بیکار
۱۱:۱۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
این همه پول بیت المال رو چرا به این خلبی سازها میدن
خدا لعنت کنه خودروسازهای بی کیفیت رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
خب وامم گرفتن
یعنی الان دیگه باید همه چی رو تقریبا اوکی کنند.

امیدوارم که مسولین که امروز این همه پول رو دادن به امید اینکه اینا مثل آدم عمل کنند و قیمت رو بیارن پایین و کیفیت ببرن بالا اگه فردا باز خودروسازا خلف وعده کردن و حق مردم رو خوردن تک تک مدیرای خودروساز رو بدن وسط میدون مردم شقه شون کنن بی انصاف های حرام خوار رو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
بورس منفیه سرمایمون رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
این دولت تا حالا هرکاری کرده جز خرابکاری نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
نمیدونم داستان فیل دربار رو شنیدین یا نه ولی خودرو سازان هم مثل همون قضیه هست که هی براش خرج میکنی و هی دلت نمیاد ولش کنی ولی بلاخره باید قیدش رو بزنی این خودرو سازی ما هیچی ازش در نمیاد چون رقابت نیست وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
مردمی که برای یک عدد روغن پول ندارند تو این وضعیت مریضی صف می ایستند پول کجا دارن خودرو بخرن تمام بازار دست مافیااست چه مسکن چه خودرو مافیایی که با وامها چه مسکن و چه خودرو دارن حمایت میشوند وام پنجاه میلیونی مسکن وقتی شد دویست و پنجاه میلیون باعث بیشتر گرانی مسکن شد و مافیای بازار سود بردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
یعنی باید از خوشحالی بمیریم؟؟؟؟؟؟ مثلا از فردا دنا ۵۰ میلیون می شود!!!!! همین خودرو سازها فقط به بانک تجارت چندهزارمیلیارد بدهی دارند ولی گردن کلفتی میکنند( با حمایت دولت) و بجای پرداخت بدهی وام میخواهند!!!! هربارهم حرف میزنند ناله میکنند که ضرر کرده اند. اما به مدیران و مهندسانشان هرسال میلیاردها پاداش و عیدی میدهند و هزاران میلیارد هم در ورزش هزینه میکنند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
هیمن وامو بده ماشین خارجی وارد کنن ارزشش بیشترو بهتر تولیدات ایرانخودرو سایپاست...
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۰:۱۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
میشه از صاف کارها پرسید قیمت تمام شده ماشین چند درمی‌آید،تصادفی ای که فقط سندش بدرد میخوره روجمع میکنه میفروشه حال میکنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۰:۱۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
مردم کمک نیاز دارن،خودروسازمشکل داره بخاطر به درآمد لحظه تمرکز داره نه بلند مدت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
یعنی قیمت پژو ار 50 تومن رسیده به 130 تومن باز هم زیان مکنید .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
یک ریال وام به این دو تا خودروساز حرام است...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
خجالت بکشد دهه فجر وشاخص منفیه پارسالم منفی بود دشمنان داخلی کیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
ع ج ب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
خودرو سازان بی انصاف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
از شستا الن هم رسیدیم به بانک مسکن که خون مردم را باوام های کمرشکن و مطابق با قانون شرعی کشیده و الان تو بدن خودرو سازان جانی و قاتل تزریق میکند.. آفرین بر این مسولان با تدبیر
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۹:۲۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
این همه پولی که از مردم گرفتن و هنوز خودرو هاشونو تحویل ندادن پس چی .
اونا پول نیست . درآمد نیست
تا مملکت سلیقه ای و دولتی اداره بشه همینه
ده هزار میلیارد هم که بریزی تو صنعت خودرو همه رو یه شبه میخورن
Iran (Islamic Republic of)
Saber
۰۹:۱۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
سلام، تا بود همین بود است و تا با همین بادا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
سایپا = نامطمئن
Netherlands
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
انحصار طلبان درطی 40 سال هزاران بار ازین قولا دادنو تبلیغو
Russian Federation
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
واقعا نیازمند کمک هستند ماشینهای عهد چپق تولید میکنند گران قیمت به خلق الله میدن حالا نیازمند کمک هم هستند جمع کنید بساط مسخره بازیتون رو
Netherlands
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
خخخخخ
Germany
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
اینها همش حرف هستش پایان کار دولت فرا رسیده نهایت سوءاستفاده میخان از منابع مالی داشته و یک ریال هم در کشور سرمایه گذاری نخواهند کرد و برا سرمایه گذاری در کشورهای دیگر و خوشگذرانیها صرف خواهد شد... اگر خودروسازها عرضه و پاک بودن الان هم ردیف تویوتا می‌بایست میبودن... اختلاس ها رو تموم کنید یه جا پول کارگر در تامین اجتماعی صرف مربی خارجی میکنید..... ؟؟؟؟ و...........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
بانک مرکزی اشتباه کرد بیت المال را حروم ماشین های بی کیفیت کرد در حالی که مردم مشکل معشیت دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
بنظرم بسیار عالی است چون باعث حذف واسطه گری و افزایش تولید و کیفیت شده و سوددهی شرکت بدیهی می‌شود از طرفی قیمت مصرف کننده هم کاهش می یابد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
کلیدتو که ساختی و ....
حالا نمی خاد مخفیانه تایید کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
چرا دولت به خود رو ساز خود وام ندهد این وام ها که پس دادنی نیست جیب چند رئیس خالی شده می خواهند به بهانه خودروسازان جیب انها را پر کنند و بس ایا هنوز با این همه گران کردن خودرو باز خودرو ساز ضرر کرده کی باور میکنه این دروغها را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
سلام_قیمت بیاد پایین!!!!!!!!!!!
از نظر خودروسازها همین الان ضرر دارن میدن بعد قیمت بیارن پایین_کیفیت هم که لامصب عالی_ماشین صفر خریدی یه هفته بعد تعمیرگاه باید ببریش
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۱۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
وام دادن به خودروسازا کار درستی نیست و تاثیری تو قیمتها نداره اونا این وام را برای بدهکاری هاشون مصرف میکنن و باهاش کسری هاشون رو جبران میکنن و مطمئنن قیمت خودرو کاهش پیدا نمیکنه اگر هم کاهش داشته باشه موقتی هست بعد چند وقت دوباره همین آش و همین کاسه است .
Iran (Islamic Republic of)
فاطمی کیا
۰۸:۱۲ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
خودرو سازی دولتی
خودرو سازی که توان رقابت با هیچ خورو سازی بین المللی رو نداره و فقط زورش رو گذاشته رو مردم اونهم با استفاده از نوع سیاست گذاری های دولت به اسم حمایت از تولید داخلی و ایجاد اشتغال
کدام رقابت رو ایجاد کردید
جلوی ورود ماشین های خارجی و کاهش گمرکی رو باز کنید بعد ببینید کسی حاضر میشه این اشغالهایی که تولید میکنید رو ازتون بخره
واقعا که با این سیاست گذاریهاتون پا گذاشتین رو گلوی ملت ، خوب راهش رو هم پیدا کردین اما مطین باشد به روزش مردم جواب شما رو هم خواهند داد بهتره تاریخ رو خوب مطالعه کنید
هیچ دولتی با فشار بر ملتش دوام نیاورده
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۰۸:۰۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
مصاحبه خوبی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
بله خودروسازان عادت کردند همه چیز به نفع خودشان باشد و این سبک قرارداد با مشتریان را به مرجع بالادستی مثل بانک مرکزی هم تعمیم می دهند که ناشی از ضعف بانک مرکزی است. مشتریان چاره ای ندارند ولی بانک مرکزی که در موضع قدرت است چرا؟!! خودروسازان مثل موجودی که در حال غرق شدن است همه را با خود به پایین میکشد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
مافیای خودرو باج گرفت !
نه تولید بهتر شد نه کیفیت !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
اشتباهی دیگر !!!!!!
خودرو سازان فقط فکر منافع شخصی مدیران خودشونن . هر چی اوضاع بدتر برای مدیران خودروساز بهتر . اصلا آب گل آلود جون می ده برای ثروتمندشدن بیشتر مدیران خودروساز . حیف از نگاه حتی ترحم انگیز به مدیران و خودروسازان ایران خودرو و سایپا!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
خب اگه فشله چرا پول میریزید تو جیبشون؟!
آخرین اخبار