رئیس قوه قضاییه:

هاضمه جمهوری اسلامی فساد و تبعیض را نمی‌پذیرد

رئیسی گفت: قوه قضاییه به عنوان مجری عدالت در کشور، خود را موظف می‌داند که مصمم و بدون توقف و بدون تبعیض، به مبارزه با فساد بپردازد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه امروز دوشنبه (۱۳ بهمن) در جلسه شورای عالی قوه قضاییه ضمن تبریک ولادت حضرت صدیقه طاهره (س) و فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ان شاالله خداوند متعال به برکت این ایام، برکات خود را بر ملت بزرگ ما و امت اسلامی نازل بفرماید.

رئیس قوه قضاییه رمز و شرط درک لیله القدر را معرفت نسبت به مقام حضرت فاطمه (س) دانست و با تاکید بر اینکه اگر این معرفت پیدا شود، گام‌های بعدی که محبت و دلدادگی و عمل به دستورات حضرت فاطمه (س) هستند نیز پدیدار خواهند شد، گفت: مقصود از معرفت نسبت به مقام حضرت فاطمه (س)، معرفت شناسنامه‌ای نیست بلکه مقصود همان معرفت وَلوی است که این معرفت و شناخت، انسان را دلداده فاطمه اطهر (س) می‌کند. این دلدادگی، عمل صالح را در پی دارد.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه نظام و انقلاب ما جلوه فاطمه اطهر (س) است و نشان فاطمی دارد، گفت: حضرت امام خمینی (ره) همواره در سلوک و سخن خود این نکته را به ما می‌آموخت که «عالم محضر خداست».

«عالم محضر خداست» زیربنای اندیشه و تفکر امام خمینی (ره) است

رئیس قوه قضاییه با اشاره به انتشار ۵۰ جلد کتاب به قلم امام خمینی (ره) و زندگی پربار و دیدگاه‌های کلامی، حقوقی، فلسفی و فقهی و دارا بودن سیره‌های شخصی، سیاسی و عملی، ایشان گفت: اگر بخواهیم سنگ زیربنای اندیشه و تفکر امام (ره) را معرفی کنیم به همان جمله ایشان که فرمودند «عالم محضر خداست» می‌رسیم.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه امام (ره) به همه ما آموخت که همواره خلوت و جلوت و پنهان و آشکار ما در محضر خداوند متعال است و تنها باید او را قدرت مطلقه بدانیم، «اتکا به خداوند متعال» و «اعتماد به نفس» را دو شرط اساسی برای موفقیت و پیروزی عنوان کرد.

رئیس قوه قضاییه پیام ایام الله دهه فجر را شکرگزاری نسبت به نعمت استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دانست و عنوان کرد: شناخت نعمت، از خدا دانستن نعمت، به کار بستن آنچه مورد رضای خداوند است و همچنین شکر زبانی، قلبی و عملی، معنای واقعی شکرگزاری است.

نظام جمهوری اسلامی ایران امروز مستقل‌ترین نظام در این کره خاکی است

حجت الاسلام رئیسی استقلال را بزرگترین نعمت نظام جمهوری اسلامی دانست و با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران امروز مستقل‌ترین نظام در این کره خاکی است، گفت: استقلال امروز ما هم برآمده از آزادی ملت است و هم حافظ این آزادی برای ملت خواهد بود.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این که استقلال امروز ما جای شکرگزاری دارد، تصریح کرد: آن روز که ابرقدرت‌ها برای ملت ما تصمیم می‌گرفتند و یک نیروی وابسته به آمریکا می‌توانست در گوشه‌ای از کشور حکمرانی کند و در بخش‌های مهمی از حوزه‌های نظامی و اقتصادی کشور فعالیت داشته باشد به پایان رسیده است.

دشمنان نتوانستند اراده خود را بر ملت ما حاکم کنند

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به استمرار ۴۲ ساله جنگ اراده‌ها در کشور گفت: دشمنان همواره اراده کردند که آزادی‌مان را سلب و فرهنگ، نگاه و اندیشه خود را بر زندگی مان حاکم کنند و استقلال را از ما بگیرند، اما ملت ما اراده کرده که مستقل و آزاده بماند و خداوند بر زندگی اش حاکم باشد. در جنگ اراده ها، آن اراده‌ای که متکی بر نصرت الهی باشد پیروز میدان است و ما امیدواریم جلوه‌های انقلاب اسلامی را بیش از پیش در کشورمان و در عالم شاهد باشیم.

هاضمه جمهوری اسلامی فساد و تبعیض را نمی‌پذیرد

رئیس قوه قضاییه ریشه‌های مبارزه با فقر، فساد، تبعیض، ظلم و استکبار را در درون انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: هاضمه جمهوری اسلامی فساد و تبعیض را نمی‌پذیرد و ضدظلم و ضداستکبار است و قوه قضاییه به عنوان مجری عدالت در کشور، خود را موظف می‌داند که مصمم و بدون توقف و بدون تبعیض، به مبارزه با فساد بپردازد.

وی افزود: ضابط باید گزارش خود را در راستای کشف جرم، تحقیق و پیگیری آماده و ارائه کند، اما آن کسی که تصمیم نهایی و قضایی برابر با قانون در رابطه با گزارش را می‌گیرد، دادستان و قاضی است.

حجت الاسلام رئیسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، ضمن تشکر از ضابطین قضایی و دست اندرکاران حوزه‌های مختلف امنیتی و انتظامی در سراسر کشور که با قوه قضاییه مساعدت و همکاری دارند، گفت: ما به ضابطین خاص و عام در زمینه‌های کشف جرم، تحقیق، پیگیری و اجرای دستورات قضات و دادستان ها، هم اعتماد داریم و هم احترام می‌گذاریم و در عین حال توصیه و تاکید ما به همه همکاران این است که تصمیم گیری بر عهده دادستان و قاضی است.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این نکته که ضابط باید گزارش خود را در راستای کشف جرم، تحقیق و پیگیری آماده و ارائه کند، اما آن کسی که تصمیم نهایی و قضایی برابر با قانون در رابطه با گزارش را می‌گیرد، دادستان و قاضی است، گفت: باید با تعلیمات پیگیرانه و مسئولانه از سوی قضات و دادستان ها، به نحوی عمل شود که ضابطین در اجرای ماموریت هایشان موفق عمل کنند.

راه اندازی سامانه‌ای برای ارسال لایحه به صورت الکترونیکی از سوی دستگاه‌های اجرایی

در ادامه این نشست زارع پور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از راه اندازی سامانه‌ای طی هفته آینده در راستای ارسال لایحه به صورت الکترونیکی از سوی دستگاه‌های اجرایی که شناسه ملی مستقل دارند و قبلا در سامانه ثنا ثبت نام کرده اند، خبر داد و گفت: راه اندازی این سامانه علاوه بر آنکه دسترسی به خدمات قضایی را تسهیل می‌کند، به کاهش مراجعات حضوری و افزایش سرعت رسیدگی به پرونده‌هایی که یک طرف آن‌ها دستگاه‌های دولتی است منجر می‌شود.

گیلان؛ مقصد بیست و یکمین سفر استانی رئیس قوه قضاییه

گفتنی است در پایان این جلسه، «غلامحسین اسماعیلی» سخنگوی قوه قضاییه از انجام بیست و یکمین سفر استانی رئیس قوه قضاییه به استان گیلان در پایان هفته جاری خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تبعیض ، رئیسی ، قوه قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
وقتي پرونده يك كلاه بردار و برادرش 11 سال در اصفهان توي قوه قضاييه معطل است و مال صدها نفر را بالا كشيده و مال بانكها را هم خورده و بدون مجازات آزاد است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
استدعا دارم به ماده 477 نظر مساعدت داشته باشد بنظر می رسد قضات تجدید نظر متوجه شدند 477 محدود شده زیاد توجه دقیق به اسناد پرونده ندارن سی هزار متر مربع زمین دادگاه در دادنامه بعنوان ماترکه حکم صادر نموده ولی زمین در طبیعت وجود ندارد و حکم فقط براساس ادعا وکیل پرونده صادر شده وکسی شهامت نقض دادنامه را ندارن در شعبه 4 دادگاه ساری و 18 تجدید نظر کسی برابر ماده 194 199 آ د م اعتنا به اظهاراتم ندارد به انتظار رسیدگی عادلانه نقص دادنامه خلاف واقع صادر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
سلام راه فساد را بستن بهتر و کم هزینه تر از مبارزه با فساد است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
سلام بر مرد مبارز با فساد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
برو جلوی این بورس خارا بگیر اومدن دارن پول مردم میخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
بله این اختلاص گرهای میلیاردیک که آما رش از دست بدر است از آمریکا آمده
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۱۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
برای معده ملت قابل هضم نیست و سردیمون میکنه. ولی برای ژن خوبها انقدر قشنگ هضم میکنه...
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۲:۱۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
من یک فرهنگی باسابقه هستم اول استخدام با شور وشوق به کلاس می رفتم بعد از چند ماه صحبت از تبعیض هایی شد که هر روز بیشتر و بیشتر می شد بعد از چند سال به وضوح دیدم که دانش آموزی که خودم درس داده بودم زندگیش از من بهتر شد هر روز شاهد تبعیض بودم و اخیرا هم اعمال مدرک تبعیضی دیگر بود سه سال پیش از دانشگاه سراسری مدرک گرفتم بعد از سه سال جوابشان اینه که چون شما کارشناسی را ناپیوسته خوانده ای دو مدرک حساب میشه بنابراین کارشناسی ارشد را اعمال نمی تونیم بکنیم، در حالی که همکاران بنده سه سال بعد از من مدک گرفته اند مدرکشون اعمال شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
مفسیدین داخل کشور ما از مریخ اومدن فضایی اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
کاملا مشخصه.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۰۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
فعلا که خیلی از مفاسد رو هضم میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
گرانی
Germany
M
۲۱:۳۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
حالا بعد از۴۱سال مردم چطور زیر پای مسئولین نا لایق دست پا می زنند وفقط به فکر منافع خودشان واقازاده وسرمایدار است اگر برگردی به دوسال گذشته مو توجه میشوید.درضمن در سال جدید کسانی رابرایریاست جمهوری انتخواب کنیید که سلاحیت داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
امام عزیز. روحت شاد. جایت خالی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
به فکر گرانی ها باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
پس چرا الان وضع ما اینجوری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
متاسفانه اوج تبعیض و بی عدالتی در خود قوه قضایه است.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۳۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
هاضمه جمهوری اسلامی فساد و تبعیض را نمی‌پذیرد!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
خدایا یک کیلوگوشت 210 هزار تومن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
اعدام اختلاسگران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
تنها رمز نجات ملت از مشکلات: اینکه نمایندگان و وزرا فقط و فقط 3 میلیون حقوق در ماه بگیرند بدون گرفتن هیچ مزایای دیگر تا مثل مردم متوسط به ضعیف زندگی کنند و درد مردم را بفهمند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
اگر طبری ورئیسش را دز انظاربه شلاق بستید انقلابی هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس۹
۱۹:۵۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
بهترین لطیفه سال .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
پس این همه فساد کی داره هضم می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
عمدا بنای مخالفت با آمریکا رادرپیش گرفتند تا هرکاری دلشون خواست انجام بدند وملت رابه میخ بکشند!؟! ودلارها را به هر نحوی تحویل اعراب بدهند! ؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
کاملا درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
پناه برخداوند بزرگ امید به خداداریم هرچه خاست خداباشدیاخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
اره دقیقا اینایم که فساد میکنن ازخارج اومدن
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
اینقدر دزدی زیاد شده تو کشور فقط کافیه از صندلی ریاست بلند بشید برید در ادارات مختلف از جمله شهرداریها و شوراهای شهر ببینید چه خبره این بورس هم که نگم براتون من خودم ۱۰۰ میلیون ضرر کردم به گفته شیخ حسن آقا آمدیم تو بورس نابود شدیم ای کاش منم بلد بودم اختلاس کنم میرفتم توی یکی از اداره ها جارو رو میگرفتم تو دستم از یه طرف پولارو جارو میکردم ولی حیف که اینکاره نیستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
واقعا قابل هضم نیست ولی پیشرفت خوب و تصاعدی داشته نمره اش بیسته
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۸:۳۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
اون هاضمه تمام اموال من کارگر رو در بورس، بلعید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
سلام سید، بخاطر سید بودن دوست ندارم حرف دور از شان بزنم ولی وجدانا از شعار دادن بیخود بیا بیرون
واقعیت کشور رو ببین ، انقلاب مستضعفین الان داره بدتر از سرمیه داری غربی اداره میشه ، تبعیض بیداد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
جک سال! :)
چخبر از طبری؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
بزرگترین دزدی و فساد کشور بورس است که مردم را فریب دادند و پول مردم رادزدیدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
پرونده ایثارگران که به صراحت مجلس شرکتیها را اعلام به تبدیل وضعیت به رسمی کرد توسط شخصی در دیوان عدالت اداری به رای به تفسیر خود کرد و این قشر از کارکنان شرکتی را را کنار گذاشت و شما قول مساعدت دادید ولی با کمال تعجب شما خودتان الان ایثارگران را نزدیک به ۲ماه مسکوت گذاشته وکاملا هم خط آن آقا گشته اید اگر در فضای مجازی در مورد رسیدگی رئیس قوه قضائیه کمی جستجو شود در مورد ایثارگران شرکتی همه موارد دستگیر عزیزان میشود ولی این رسم جوانمردی نیست آن هم در مورد ایثارگران
انشااله باشد که دوستان واقعا و واقعا خدایی کار کنند نه برای خود وتبلیغات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
ما مردم مالباخته شدیم و خیلیام منتظرن تا شیصد تا سهام بورس رشد کنند ولی هنوز بی رشد مونده نوسانی شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
مردم خسته شدن از شعار دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
اتفاقا خیلی خوب می پذیرد . تا الان که اینطوری بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
فساد تبعیض دزدی پارتی بی قانونی هرچی بگی داره داد میزنه نمیدونم کی بایدجواب بده مردم مظلوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
سید بورس دریاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
سامانه ایی که برای ارسال لایحه توسط دستگاه‌های اجرایی راه اندازی شده ، باید برای مردم راه اندازی می شد به صورتی که افراد بدون مراجعه به دفاتر قضایی از طریق موبایل خود بتوانند لایحه به پرونده خود ارسال کند ، مورد بالا نوعی تبعیض است ، اکثر واحد های حقوقی این دستگاهها با ارسال لایحه بر روی پرونده های که طرف آنها مردم عادی است از عدم اطلاع مردم از قوانین سو استفاده کرده و مانع رسیدن آنها به حقشان میشوند ، دستگاههای که ناظر هستند به عنوان وکیل مدافع وارد پرونده ها میشوند و از طرف دولتی حمایت می کنند ، در حالی که آنها ذینفع نیستند و نباید ورود کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
ما که هر چه دیدیم همش فساد وتبعیض بود بنده جانبازم لیسانسم بیکارم تو کل خانواده یک نفر کارمند نداریم الان هم بیکار هستم ودرآمدی ندارم مستاجر هم هستم چون پارتی نداشتم و خانواده هم میشناسم بیسواد هست تا40 سالگی چوپان بود شده کارمند دولت یا خانواده را میشناسم که کل خانواده( پدر-مادر- و همه فرزندان کارمند هستند آیا این تبعیض نیست خجالت هم خوب چیزیه البته برای انسان شما که انسان نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
حرف‌هاي خوب و زيبا زياد مي‌شنويم و در عمل ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
ساشا سبحانی چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
همه چیز دیگه مث روز روشنه نیازی به گفتن نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
اتفاقا اشتباه می کنی

آنچنان تبعیض و فساد در مملکت حاکم است که نمونه آن در هیچ کجایی دنیا یافت نمی شود
Netherlands
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
این جمله خیلی زیبا است:

هاضمه جمهوری اسلامی فساد و تبعیض را نمی‌پذیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
بله فقط جمله زیباست. ماهیت و در عمل اصلا اینطور نیست
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۳۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
درود بر شرفت
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۱۵:۴۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
پس این همه بی عدالتی و اختلاف طبقاتی را کدام دستگاه هاضمه ای می پذیرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
بسم الله الرحمن الرحیم
وَ أَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ؛
ما همه موظف هستیم برای بالابردن بنیه دفاعی کشورمان و از بین بردن هرگونه تهدید وتحریم بر علیه کشورمان،
باید سطح غنی سازی اورانیوم هسته ای را تا 125.5 در صد بالا ببریم .
کوتاهی از این امر یعنی اجازۀ تسلط آمریکا بر ایران.والسلام. ان تنصرالله ینصرکم(اگر ایران را دوست دارید انتشار دهید)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
برو بابا تو هم دلت خوشه این وسط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
شنیده بودم بعضی ها از روی
شکم سیری حرف میزنند ؟؟؟
آخرین اخبار