از ابتدای سال تا کنون یک هزار تن شیره خرما در ۲ واحد تولیدی استان چهارمحال و بختیاری تولید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، طهمورث فتاحی معاون صنایع تبدیلی و تکمیلی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال، یک هزار تن شیره خرما در ۲ واحد مستقر در گندمان و شهرک صنعتی بروجن با استفاده از آخرین فناوری‌های روز تولید شده است.

او افزود: در این مدت ۱۳۰ تن شیره خرما تولید شده در این واحد‌ها به کشور عراق صادر شده است.


بیشتر بخوانید


فتاحی شیره خرما، انگور و رب انار را از محصولات تولیدی این واحد‌ها برشمرد و اضافه کرد: بیشتر فعالیت این دو واحد در خصوص تولید شیره خرما است، اما در کنار آن شیره انگور و رب انار نیز تولید می‌کنند.

او با بیان اینکه مواد اولیه مورد نیاز این واحد‌ها از استان‌های جنوبی مانند کرمان تامین می‌شود ادامه داد: شیره تولیدی استان نیاز بازار داخلی و کارخانجات مواد غذایی را تامین و بخشی از آن به خارج از کشور صادر می‌شود.

فتاحی با اشاره به اینکه ۵۰ نفر به صورت مستقیم در این واحد‌ها مشغول فعالیت هستند گفت: واحد مستقر در شهرک صنعتی بروجن علاوه بر اجرای طرح توسعه برای بسته‌بندی مدرن نیز درخواست داده که مورد موافقت واقع شده است.

او با بیان اینکه برای تولید یک هزار تن شیره نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ تن خرما مصرف شده است افزود: اینکه استان ما با وجود نداشتن هیچ نخلی سهم قابل توجهی در تولید شیره خرما دارد بسیار با اهمیت است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار