مدیرکل گمرک دوغارون تایباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۷۴ هزار و ۸۶۱ تن سیمان از گمرک دوغارون واقع در منطقه مرزی شرق خراسان رضوی به افغانستان صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد کوهگرد مدیرکل گمرک دوغارون تایباد گفت: ۳۷۴ هزار و ۸۶۱ تن سیمان در ۱۷ هزار دستگاه کامیون ترانزیتی بارگیری شده و افزون بر ۹۰ درصد آن به مقصد هرات دومین بازار اقتصادی افغانستان صادر شده است.

او افزود: ظرفیت مجاز بارگیری هر کامیون سیمان برای ناوگان حمل و نقل افغانستان ۴۰ تن و برای ناوگان حمل و نقل ایران ۲۴ تن است.

بیشتر بخوانید

مدیرکل گمرک دوغارون تایباد ادامه داد: همچنین صادرات سیمان به مقصد افغانستان و ولایت‌های مختلف آن از طریق این گذرگاه رسمی نقش بسزایی در اشتغال جوانان جویای کار این شهرستان در معبر زمینی دوغارون داشته است.

کوهگرد مهمترین اقلام صادراتی را انواع مصالح ساختمانی و فرآورده‌های نفتی اعلام و بیان کرد: روزانه ۵۵۰ دستگاه کامیون از طریق گمرک دوغارون صادرات و ترانزیت انواع کالا را به افغانستان انجام می‌دهد و همین تعداد کامیون نیز روزانه از افغانستان وارد گمرک دوغارون می‌شود.
 
او تصریح کرد: ۹۰ درصد کالا‌های صادراتی از گمرک دوغارون به مقصد شهر هرات صادر و در مجموع یک سوم کالا‌های مورد نیاز بازار‌های کشور همسایه از طریق گمرک مرزی دوغارون تامین می‌شود.

مدیرکل گمرک دوغارون تاکید کرد: ۶۵ درصد صادرات سالانه استان خراسان رضوی از طریق گمرک دوغارون به کشور دوست و همسایه افغانستان صورت می‌گیرد.

کوهگرد اظهار کرد: به منظور رصد دقیق کالا‌های وارداتی از افغانستان ۱۰۰ درصد اقلام وارداتی به ایران از طریق گمرک دوغارون با دستگاه اشعه ایکس کنترل می‌شود.
 
انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.