معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: بزودی راه‌های ارتباطی شهرستان خور و بیابانک به مرکز استان اصفهان ۲ بانده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت‌الله غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان دیروز در جلسه شورای اداری شهرستان خور و بیابانک با بیان اینکه راه‌های خور و بیابانک از مهمترین مباحث این شهرستان است، گفت: ۲۴ شهرستان در استان اصفهان وجود دارد که هدفگذاری ما ۲ بانده یا بزرگراه شدن تمام راه‌های ارتباطی این شهرستان‌ها به مرکز استان است.

او اضافه کرد: از ۲۴ شهرستان استان سه شهرستان برای ۲ بانده یا بزرگراه شدن راه ارتباطی باقی مانده که یکی از آن‌ها خور و بیابانک است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته، مشکل این شهرستان نیز بزودی برطرف خواهد شد.

غلامی تصریح کرد: مقرر شد یکصد کیلومتر از مسیر راه‌های شهرستان خور و بیابانک با اعتبار بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان تا پایان ۶ ماهه سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان همچنین اظهار داشت: با توجه به وجود زمین و شرایط خاص شهرستان خور و بیابانک مقرر شد برای ثبت نام متقاضیان در سایت اقدام ملی مسکن اقدام شود.

استاندار اصفهان نیز در این جلسه گفت: میز مجازی تحت عنوان "میز خور و بیابانک" باید راه‌اندازی شود تا در باره اجراکردن مُصوبات و بررسی مشکلات این شهرستان بحث و تبادل نظر صورت بگیرد.

عباس رضایی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا کمک به اجرای طرحهای عمرانی و مشارکتی، طرح‌های سرمایه‌گذاری و سودده در بخش‌های مختلف و تشکیل صندوق‌ها و منابع مالی در این شهرستان در دستور کارشان قرار بگیرد.

او تصریح کرد: پایگاه پنجم اورژانس شهرستان خور و بیابانک باید با کمک مجتمع فولاد مبارکه در اسرع وقت احداث شود، زیرا این خواسته مردم این شهرستان است.

رضایی با بیان اینکه افزایش جمعیت مساله‌ای حیاتی و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اظهار امیدواری کرد تا با استقرار پزشکان متخصص در خور و بیابانک، مشکلات بهداشت و درمان این شهرستان بویژه در حوزه زنان و زایمان برطرف شود.

او گفت: با توجه به مطالبه جدی مردم شهرستان، متخصص زنان و زایمان باید بصورت هفته‌ای و به عنوان کار عملی و اجرایی در این منطقه حضور پیدا کند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: باید ظرفیت‌‎های شهرستان خور و بیابانک احصاء و در راستای اشتغال و توانمندسازی مردم این شهرستان گام برداشته شود.

شهرستان خور و بیابانک ظرفیت پنج پایگاه اورژانس را دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز گفت: مقرر شد بین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و بهزیستی با استفاده از امکانات شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان و با مساعدت مشاوران سلامت روان، مرکز مشاوره شهرستان خور و بیابانک را راه‌اندازی کنیم.

 طاهره چنگیز افزود: طرح احداث کلینیک مجازی روانپزشکی در این خطه کلید خورده و مقرر شده تا بصورت مجازی و استفاده از پزشکان از راه دور و با کمک متخصصان بیمارستان‌های اصفهان، بیماران نیازمند روانپزشک در شهرستان خور و بیابانک از راه دور ویزیت شوند.

او بیان کرد: از لحاظ تخصصی، ظرفیت احداث پنج پایگاه اورژانس در شهرستان خور و بیابانک وجود دارد که  چهارمین پایگاه آن افتتاح شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: برای استان اصفهان درخواست سه فروند بالگرد داده‌ایم تا مناطق شرق، غرب، جنوب و مناطق صعب‌العبور این استان را تحت پوشش قرار دهند، اما هنوز تخصیص پیدا نکرده است.

او با اشاره به اورژانس پیش بیمارستانی اضافه کرد: بزودی اتاق فرمان و فرماندهی اورژانس در شهرستان‌ها متمرکز می‌شود و امکان مشاوره تخصصی از این طریق فراهم خواهد شد.

ساماندهی اقامتگاه‌های بوگردی خور و بیابانک ضروری است

امام جمعه شهرستان خور و بیابانک نیز در این جلسه، رسیدگی به وضعیت مراکز درمانی این شهرستان را خواستار شد و افزود: اخیرا ۲ زن باردار، حوالی شهرستان طبس در آمبولانس وضع حمل کردند.

حجت الاسلام سعید جاویدی گفت: شناسنامه فرزندان خور و بیابانک مربوط به شهر‌های طبس، میبُد، اردکان، اصفهان و نایین است که در صورت استخدام و شرط لازم برای داشتن تابعیت بومی با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

به گفته امام جمعه خور و بیابانک، ساماندهی گردشگری و اقامتگاه‌های بومگردی این شهرستان الزامی است.

او با بیان اینکه گردشگری شهرستان خور و بیابانک با وجود شیوع کرونا با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است، اظهار داشت: ساماندهی آژانس‌های گردشگری، وجود راهنمای بومی و ساماندهی بومگردی این منطقه ضروری است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.