ساخت یک چهارم آزادراه‌های کشور در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: یک چهارم طرح‌های آزادراهی کشور در استان آذربایجان شرقی در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، بهبودی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی  در برنامه دستاورد رادیو تبریز  با بیان اینکه یک چهارم طرح‌های آزادراهی کشور در استان آذربایجان شرقی در حال اجراست گفت: اگر این طرح‌ها به بهره برداری برسند در ارتقای سهم حمل و نقل آذربایجان شرقی در کشور و افزایش نقش اقتصادی استان سهم بسزایی خواهند داشت.

او با تشریح طرح‌های مهم آزادراهی استان  آذربایجان شرقی گفت: در هفته‌های اخیر بالاخره بعد از سال‌ها انتظار، تلاش، پیگیری و رفع موانع مختلف شاهد افتتاح و به بهره برداری رسیدن آزادراه سهند- تبریز بودیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه جاده تبریز- اهر که جزو مطالبات جدی مردم بود زیر بار ترافیک رفته و تقریبا در مرحله بهره برداری قرار گرفته است افزود: بیش از ۸۰ درصد از باند دوم جاده بستان آباد- سراب نیز به بهره برداری رسیده است.

بهبودی آزادراه مرند- تبریز- بازرگان را جزو حلقه‌های مفقوده محور ترانزیتی آسیا- اروپا خواند و گفت: قطعه مرند- تبریز این آزادراه توسط پیمانکار در حال اجرا و قطعه مرند تا سه راهی خوی و ایواوغلی در حال واگذاری به پیمانکار است و سایر قطعات نیز که در آذربایجان غربی قرار دارد با جدیت پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: آزادراه مرند- تبریز- بازرگان یک پروژه آزادراهی ۲۵۴ کیلومتری بسیار مهم است که می‌تواند در محور ترانزیتی کشور و منطقه شمال غرب نقش موثری ایفا کند.

او افزود: در محور شبستر، قطعه صوفیان – شبستر تکمیل شده و محور شبستر- تسوج نیازمند پیگیری و رفع نواقص است.

او همچنین با اشاره به طرح‌های توسعه ریلی استان گفت: پیشرفت محور جدید پروژه راه آهن میانه – تبریز با وجود تاخیر بیش از حد انتظار در چند سال گذشته رضایت بخش بوده و تا بستان آباد به بهره برداری رسیده است.

او افزود: در حال حاضر محور بستان آباد تا خاوران در حال اجراست و امیدواریم این محور نیز حداکثر تا پایان دولت به ایستگاه خاوران برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: خط یک متروی تبریز تقریبا تکمیل شده و ۴ ایستگاه آن اخیرا به بهره برداری رسید؛ عملیات اجرایی خط دو شروع شده و ردیف بودجه خط سه نیز در قانون بودجه امسال تعریف شد؛ در واقع هر سه خط متروی تبریز دارای ردیف بودجه هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار