مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان شاخص بهسازی مسکن روستایی در سطح استان را ۶۶ درصد اعلام کرد.

 

حسن ظفری مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر و با اشاره به عملکرد بنیاد مسکن این استان با اشاره به اینکه شاخص بهسازی مسکن روستایی درسطح استان همدان ۶۶ درصد است، بیان کرد: این در حالی ست که شاخص بهسازی مسکن روستایی در سطح ملی حدود ۴۸ درصد گزارش شده است.

او گفت:دولت طبق منویات مقام معظم رهبری  به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز برای بهسازی فضاهای سکونتی و نوسازی مسکن روستایی، مکلف شده سالانه طرح بهسازی و نوسازی را به مجلس شورای اسلامی ارسال کند تا برای ۲۰۰هزار واحد مسکونی تسهیلات در اختیار متقاضیان کشورقرارگیرد و از این طریق بتوانند واحدهای خود را نوسازی و بهسازی نمایند.


او با بیان اینکه امسال سهم استان همدان ۱۰ هزار واحد بوده ادامه داد:با بودجه پیشنهاد شده در سال آینده ۱۲ هزار واحد برای استان مد نظر است همچنین به طور متوسط در چندین سال اخیر از ۲۰۰ هزار واحد کشوری بهسازی ۱۰ الی ۱۱ هزار واحد سهم استان همدان بوده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به میزان سهم امسال بهسازی استان بیان کرد: از ۱۰ هزارسهمیه بهسازی واحد مسکن روستایی تاکنون ۸ هزار و ۳۱۰ فقره تخصیص ابلاغ شده و بالغ بر ۴ هزار و ۵۲۲ متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شده اند همچنین بیش از ۲ هزار و ۱۰ فقره نیز عقد قرارداد انجام شده که با مساعد شدن شرایط اقلیمی و آب و هوا عملیات اجرایی طرح آغاز خواهد شد.

این مسئول افزود: از ابتدای آغاز این طرح تاکنون در استان همدان بالغ بر ۱۴۰ هزار متقاضی تا کنون به بانک‌های عامل معرفی شده اند و بیش از ۱۲۲ هزار متقاضی موفق به عقد قرار داد با بانک‌ها شده اند و تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار واحد در سطح روستا‌های استان موفق به بهسازی و نوسازی واحد‌های فرسوده خود شده اند.

ظفری در خصوص اجرای این برنامه ادامه داد: تاکنون بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در اختیار متقاضیان به شکل قرض الحسنه با دوره ساخت ۲ سا ل و اقساط ۱۳ ساله قرارداده شده که در مجموع طول دوره ساخت و فروش اقساطی طی ۱۵ سال تعریف شده است.

شاخص بهسازی مسکن روستایی دراستان همدان ۶۶ درصد است
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به شاخص بهسازی اظهار داشت: با تلاش وهمت بنیاد مسکن شاخص بهسازی مسکن روستایی در سطح استان ۶۶ درصد است این در حالی ست که شاخص بهسازی در سطح ملی حدود ۴۸ درصد است و این میزان نشانه تلاش مضاعف و اقدامات جدی و به موقع بنیاد مسکن استان  بوده است.

ظفری در خصوص آخرین وضعیت ساخت مسکن محرومان در استان همدان اضافه کرد: تفاهم نامه‌ای بین سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری همدان ساخت ۲ هزار مسکن محرومان برای اقشار محروم روستایی برنامه ریزی شد و در این باره قرار شد افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نیستند و مشکل تامین مسکن در سطح روستا‌ها دارند از این فرصت بهرمند شوند تا مشکل مسکن آن‌ها برطرف شود.

او ابراز داشت: قرار شده با استفاده از تسهیلات مسکن روستایی به هر متقاضی ۵۰ میلیون وام قرض الحسنه برای ساخت خانه محرومان اختصاص داده شود همچنین علاوه بر آن سازمان برنامه و بودجه کشور هم ۳۰ میلیون تسهیلات بلا عوض به متقاضی واجد شرایط اعطاء می‌نماید.

مدیر کل بنیاد مسکن استان تصریح کرد: بر اساس سهمیه ۲ هزار فقره بالغ بر ۲ هزار و ۱۹۴ پرونده از سوی بنیاد تشکیل شده و تاکنون بیش از یک هزار و ۷۳۵ پروانه از سوی دهیاری‌ها صادر شده است.

ظفری گفت: بیش از یک هزار ۹۹۰ متقاضی جهت استفاده از تسهیلات بهسازی مسکن روستایی به بانک‌های عامل معرفی شده اند که بالغ بر یک هزار ۵۱۵ متقاضی موفق به عقد قرارداد به بانک‌ها شده اند.

او افزود: بیش از ۹۹۳ واحد اجرای فنداسیون، ۹۰۴ واحد اجرای اسکلت، ۸۵۶ واحد اجرای سقف و ۳۱۵ واحد نیز پایان کار آن‌ها در استان صادر شده است.

ظفری اظهار داشت: از مجموع ۶۰ میلیارد کمک بلاعوض تخصیص داده شده تاکنون ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان دراختیار متقاضیان واجد شرایط قرار گرفته است.

این مسئول گفت: تلاش می‌کنیم کل ۲ هزار  فقره سهم استان در فصل بهار سال آینده به اتمام برسد.

نام نویسی  ۴ هزار و ۸۲۵ متقاضی طرح مسکن ملی 

شاخص بهسازی مسکن روستایی دراستان همدان ۶۶ درصد است
ظفری به طرح اقدام ملی هم اشاره کرد و افزود: به دنبال سیاست‌های کلی دولت بر اساس برنامه ریزی که از سوی وزارت راه و شهر سازی اتفاق افتاده مجموع بنیاد به عنوان کارگزار در سطح شهر‌های زیر یکصد هزار نفر جمعیت تعریف شد و بر اساس این موضوع سهم استان همدان در شهر‌های زیر یکصد هزار نفر جمعیت تعریف شده هزار و ۳۶۰ فقره است و با فرخوان‌های چهارگانه انجام شده بالغ بر ۴ هزار ۸۲۵ متقاضی در سامانه «تم» تحت عنوان متقاضی طرح اقدام ملی نام نویسی کرده اند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه بعد از بررسی‌های انجام شده بیش از ۳ هزار و ۶۰۷ متقاضی واجد شرایط شناسایی شده اند گفت: از این تعداد بالغ بر ۹۴۱ متقاضی نسبت به تشکیل و تکمیل پرونده خود در زمان مقرر اقدام کردند.

ظفری گفت:از تعداد ۹۴۱ متقاضی که پرونده آن‌ها تشکیل شده بیش از ۶۰۹ نفر وجه نقد خود را واریز کرده اند و ازاین تعداد هم تاکنون ۵۶۴ نفر تحت عنوان گروه ساخت،  انبوه سازی و طرح‌های بنیاد ساخت، مسکن آن‌ها تعیین تکلیف شده است.

او در ادامه ابراز داشت: در شهرستان‌های اسدآباد، تویسرکان، کبودراهنگ تحت عنوان گروه ساخت زمین در اختیار شان قرار گرفته و در قالب برنامه‌های طرح اقدام ملی بعد از گرفتن پروانه ساختمانی مبادرت به ساخت واحد مسکونی خود نموده اند.

ظفری همچنین ادامه داد: در شهرستان‌های نهاوند و همدان هم طرح‌های بنیاد ساخت در قالب ۳۶۰ واحد و ۱۲۰ واحد تعریف شده که هر دو طرح تجهیز کارگاه، گود برداری و تامین مصالح مورد نیاز آن انجام شده و با مساعد شدن شرایط اقلیمی و آب هوا ادامه روند اجرایی صورت خواهد گرفت.

شاخص بهسازی مسکن روستایی دراستان همدان ۶۶ درصد است
مدیرکل بنیاد مسکن استان به اجرای طرح هادی اشاره وعنوان کرد: از ۹۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، بالغ بر ۷۳۱ روستا بهسازی مرحله نخست در سطح روستا‌های استان آغاز شده است.

این مسئول افزود:  اجرای مرحله نخست در ۳۸۰ روستا انجام شده و از این ۷۳۱ روستا ۱۷ روستا به شهر تبدیل شده و باید گفت از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۲۲ روستا شروع فاز یک را در برنامه‌های بنیاد داشتیم.

او به اعتبارات سال ۹۹ ابلاغ شده به این بنیاد اشاره کرد و ابراز داشت:۷۸ میلیارد تومان اعتبار مصوب که تاکنون ۶۰ میلیارد تومان در اختیار استان قرار گرفته و پیش بینی می کنیم تا پایان امسال این عدد به ۷۰ میلیارد ارتقاء یابد.

شاخص بهسازی مسکن روستایی دراستان همدان ۶۶ درصد است
او به صدور سند مالکیت هم اشاره کرد و افزود:از مجموع ۱۶۵ هزار واحد مسکونی شناسایی شده در سطح روستا‌های استان بر اساس سرشماری نفوذ مسکن سال ۹۵، بالغ بر ۱۴۷ هزار ۸۰۰ فقره سند مالکیت در سطح روستا‌های استان به عبارتی حدود ۹۰ درصد تحقق یافته است و از این جهت به عنوان استان برتر و شاخص معرفی شده است.

ظفری گفت: در اجرای طرح هادی و صدور سند مالکیت هم استان همدان جایگاه شایسته‌ای را در کشور به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.