معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱ هزار و ۷۶۲ نفر در ۲ سال اخیر از محل سهمیه‌های استخدامی دولت با احتساب کادر آموزشی اداره‌کل آموزش و پرورش در دستگاه‌های اجرایی این استان جذب و بکارگیری شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  سیده ثریا سیدزاده معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان در نشست خبری چهار ساعته با اصحاب رسانه که با حضور معاونان استاندار برگزار شد اظهارداشت: از تعداد جذب شده در دستگاه‌های اجرای استان هشت هزار و ۵۶۶ نفر یعنی حدود ۷۳ درصد مربوط به ۲ سال اخیر بوده است.

او با بیان اینکه مجوز امسال نیز برای استخدام چهار هزار و ۲۴۶ نفر بوده که سه هزار و ۸۵۲ نفرشان مربوط به آموزش و پرورش است گفت: سهمیه آموزش و پرورش در ماده ۲۸، ازسال ۹۴ حدود ۹ هزارو ۹۸۶ نفر سهمیه بوده که از این تعداد سه هزارو ۳۹۰ نفر جذب شده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: در خصوص تامین نیروی انسانی از طریق افزایش سهمیه مشمول وظیفه ۲۴۷ درصد رشد داشتیم که ۱۱۵ به تعداد ۴۰۰ نفر رسیده و دستگاه‌های اجرایی که از محل وزارتخانه فاقد سهمیه هستند توانستند از این موضوع بهره‌مند شوند.

او با بیان اینکه دوره‌های آموزشی برای کارکنان نظام اداری برگزار شده اظهارداشت: برای۱۳ هزار و ۴۴۹ نفر از این کارکنان دوره‌های شغلی،تخصصی و بهبود مدیریت برگزار شده است.

سیدزاده افزود: در این دوره‌ها با توجه به اینکه سالجاری درگیر ویروس کرونا بودیم هشت هزار و ۶۷۶ نفر به صورت مجازی و حضوری شرکت کردند که ۶۵ درصد آن در ۲ سال اخیر اتفاق افتاده است.

او با بیان اینکه برقراری فوق العاده مرزی برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی زابل پیگیری و در سال گذشته مصوب شد گفت: افزایش امتیازات فصل دهم برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی مشمول بودجه هزینه‌ای به موقع انجام شد و توانستند از آن بهره ببرند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در اسفند سال گذشته ۳۰ درصد افزایش اعتبارات هزینه‌ای بخش کارکنان را داشتیم بیان کرد: ۲۰ میلیارد تومان برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در سال ۹۸ انجام شده است.

او  با بیان اینکه در خصوص تشکیلات سازمانی، استقرار دستگاه‌های اجرایی در فرمانداری‌های تازه تاسیس در سطح نمایندگی اداره انجام شد خاطرنشان کرد: ایجاد پنج شهرستان تازه تاسیس (بمپور، تفتان، دشتیاری، سرباز و گلشن) و تعداد ۱۶ بخش که منجر به استقرار پنج فرمانداری و ۱۴ بخش شد.

سید زاده با بیان اینکه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پوشش تلفن همراه در روستاهای بالای ۲۰ خانوار ابتدای دولت ۲ هزارو ۷۱۱ بود که اکنون ۲ هزارو ۹۱۴ است گفت: از این تعداد ۱۱۹ روستا مربوط به ۲ سال اخیر بوده که در سفر وزیر ارتباطات ۵۲۸ روستا نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد.

او  ادامه داد: پوشش اینترنت پرسرعت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار ابتدای دولت ۱۲۴ روستا بوده که هم‌اینک ۲ هزارو ۵۰۰ روستا دارای پوشش اینترنت پرسرعت هستند که از این تعداد ۸۰۰ روستا در ۲ سال اخیر بوده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار