مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از برگزاری بیش از ۶۰۰ برنامه فرهنگی -ورزشی به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر در استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در نشست خبری خود ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، به برگزاری بیش از ۶۰۰ برنامه فرهنگی - ورزشی طی این ایام اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها به همت هیات ها، ادارات شهرستان ها، مجموعه سمن‌های جوانان و باشگاه‌های استان طی این روز‌ها اجرا خواهند شد.

او یکی از برنامه‌های شاخص این روز‌ها را حضور ۴۲ هزار مرشد در گلزار شهدای کرمان اعلام کرد و افزود: ۴۷ طرح عمرانی در دهه فجر با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در استان افتتاح می‌شود که ۵۶ هزار متر مربع به فضای ورزشی استان می‌افزایند.

پاریزی افزود: استان کرمان با افتتاح این طرح‌ها در بخش هزینه و مساحت اضافه شده و فضای تخصصی فضای ورزشی جزء سه استان برتر کشور است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: دستگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در طرح‌های مشارکتی برای توسعه فضای ورزشی استان کرمان کمک کرده اند.

پاریزی افزود: فرایند توسعه متوازن به‌عنوان دغدغه استان در این اداره کل پیگیری می‌شود و مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی را به صورت بهینه در کمیته‌ای زیر نظر استاندار برای توسعه متوازن استان و توزیع خدمات و امکانات پیگیری می‌کنیم.

او عنوان کرد: استان کرمان در لیگ‌های برتر کشور ۴۱ تیم دارد که این عدد در مقایسه با استان‌های دیگر رقمی قابل توجه است و ۸۰ تیم نیز در لیگ‌های مختلف کشور به رقابت می‌پردازند که ۴۰ درصد تیم‌ها مربوط به بانوان هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان تصریح کرد: به دنبال گسترش ظرفیت‌ها در بخش جوانان هستیم و همچنین ۴۰ درصد ورزشکاران سازمان یافته و تیم‌های حاضر در لیگ‌های کشور از بانوان هستند که این آمار نشان می‌دهد که اداره کل در راستای شعار جامعه ۵۰ درصدی بانوان موفق عمل کرده است.

او گفت: تا پایان سال ۹۸ بیش از ۱۱۰ هزار نفر ورزشکاران سازمان یافته داشتیم که این آمار در راستای توسعه ورزش همگانی و نشاط عمومی استان کرمان رقم خورده است.

پاریزی در بخش دیگری از سخنانش به بازی قلعه قوسا اشاره کرد و گفت: این بازی مورد علاقه سردار سلیمانی و ویژه روستای قنات ملک است که بزودی با همکاری فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی ثبت ملی می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار