فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت گفت:برای جیرفت عیب بزرگی است که سامانه پایش تصویری ندارد، باید از دستگاه‌هایی که در این امر کوتاهی کرده اند مطالبه گری شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرهنگ رضا محمد رضایی،فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت در نشست خبری با حضور رئیس اداره اطلاع رسانی و رصد فضای مجازی پلیس استان کرمان، خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی ایران گفت: در بحث امنیت تمام سازمان‌ها و ارگان‌ها در تولید امنیت نقش دارند تولید امنیت با نیروی انتظامی نیست و با سایر دستگاه‌ها و نهاده ها است و همچنین وظیفه نیروی انتظامی حفظ امنیت است.

فرمانده انتظامی جیرفت با بیان اینکه سامانه پایش تصویری از اولویت‌ها و نیاز‌های ضروری جیرفت است گفت:سال ۹۲ پایش تصویری در جیرفت شروع شد ۱۱۲ نقطه توسط کارشناسان انتظامی شناسایی شد که نیاز به نصب دوربین بود، اما توجهی به نظر کارشناسان نکردند و در سال ۹۳، ۳۲ پایه خشک و خالی نصب کردند و از ۹۳ تا الان ۶ سال می گذرد و هیچ اقدامی نشده است، مگر ابزار پلیس و امکانات پلیس چقدر است؟

او تصریح کرد: نصب سامانه پایش تصویری در حوزه پیشگیری و کشف جرم به پلیس کمک می‌کند جیرفت شهرستانی است که سامانه پایش تصویری در آن وجود ندارد و کار پلیس را خیلی سخت کرده است ،برای جیرفت عیب بزرگی است که سامانه پایش تصویری ندارد، باید از دستگاه‌هایی که در این امر کوتاهی کرده اند مطالبه گری شود.

سرهنگ محمد رضایی با ابراز گله مندی از برخی از ادارات مرتبط با موضوع سامانه پایش تصویری شهرستان گفت: در بررسی‌هایی که انجام دادیم ۹۰ درصد سرقت‌هایی که انجام شده بود در نقاط کور و تاریک صورت گرفته است، آیا اداره برق در این حوزه سهیم نیست، اداره برق باید نقاط کور و تاریک شهرستان را شناسایی کنند، پس باید پای کار باشند و همکاری کنند.

او افزود:  متاسفانه جنوب استان یک کمپ دولتی ترک اعتیاد ندارد.

سرهنگ محمدرضایی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۸۱ در صد جرایم شهرستان جیرفت کشف شده است گفت: کاهش ۵ در صدی سرقت‌ها، افزایش ۲۹ درصدی کشف سرقت، افزایش ۴۵ درصدی دستگیری سارقان را نسبت به مدت مشابه سال قبل  داشته ایم.

او اظهارداشت: همچنین ۱۲ تن و ۴۵۰کیلوگرم کشفیات مواد مخدر انجام شده که کشفیات ۳۷ درصد نسبت به سال گذشته  افزایش داشته اند.

سرهنگ محمدرضایی گفت: ۵۳ هزار۹۲۵ تماس با ۱۱۰ و افزایش ۳۲ درصدی تماس‌ها را در یک ساله گذشته داشتیم همشهریان باید از تماس‌های غیر ضروری و غیرفوریتی با ۱۱۰ خودداری کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت گفت: در ۱۰ ماه گذشته ۸۶ طرح ارتقا امنیت اجتماعی وطرح پاکسازی  مناطق آلوده و جرم خیز شهرستان انجام شده و در حوزه تصادفات جرحی شاهد کاهش ۳۰ درصدی تصادفات جرحی درون شهری، ۳۸ درصد کاهش تصادفات فوتی در درون شهر و ۵۷ درصد کاهش تصادفات خسارتی را نسبت به سال گذشته داشته ایم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار