معاون اجتماعی پلیس استان همدان گفت: کلاهبرداران با ارسال پیامک برنده شدن در مسابقات رادیو تلویزیونی و با برقراری تماس تلفنی با مخاطبان، طعمه‌های خود را انتخاب می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سرهنگ حسین بشیری,معاون اجتماعی پلیس استان همدان گفت: کلاهبرداران با ارسال پیامک برنده شدن در مسابقات رادیو تلویزیونی و با برقراری تماس تلفنی با مخاطبان، طعمه‌های خود را انتخاب می‌کنند و با انجام شگرد‌های خاص و جلب اعتماد افراد، قربانیان را به کنار دستگاه عابر بانک می کشانند و با انجام یک سری  عملیات بانکی از حساب مالی آنان غیرمجاز برداشت می کنند و با این شیوه، فرد با دست خود مبالغی را به حساب مجرمان واریز می‌کند.

او بیان کرد: با اقدامات آموزشی و توصیه‌های کارشناسان و کمک رسانه‌ها تعداد وقوع این گونه جرایم کاهش داشته است، اما متاسفانه باز هم در هر ماه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا استان مراجعه و اعلام شکایت می‌کنند.

بشیری در ادامه به شهروندان توصیه کرد: برای دریافت جوایز مسابقات صرفا ارسال شماره کارت و یا شماره حساب کافی است و به هیچ عنوان ضرورتی برای افشای سایر اطلاعات کارت بانکی به سایر افراد وجود ندارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.