مدیر حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در ده ماهه نخست امسال ۱۰۲ حلقه چاه کشاورزی در استان پر و مسدود شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، پرویز سرحدی، مدیر حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل: در ده ماهه نخست امسال ۱۰۲ حلقه چاه در سطح استان پر و مسلوب المنفعه شده است که حجم آب صرفه جویی حاصل از آن‌ها به منظور حفاظت از ذخایر آب زیر زمینی برای نسل‌های آتی قریب به ۳ میلیون متر مکعب می‌باشد.

او با بیان اینکه از اضافه برداشت تعداد ۳۴ حلقه چاه در سال جاری در سطح استان جلوگیری شده است، افزود: حجم آب صرفه جویی حاصل از این اقدام نیز نزدیک یک میلیون متر مکعب می‌باشد تا پایداری آبخوان دشت اردبیل افزایش یابد.

مدیر حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین با اشاره به نصب کنتور‌های هوشمند و حجمی بر روی چاه‌ها در سطح استان گفت: در ۱۰ ماهه اول امسال ۲۳۴ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه‌ها در سطح استان نصب شده است.

سرحدی از تصویب حدود ۲ هزار و ۳۰۰ پرونده چاه کشاورزی در محدوده مطالعاتی دشت اردبیل تحت عنوان اصلاح و تعدیل در کمیسیون رسیدگی به صدور پروانه‌ها خبر داد.

او افزود: پرونده تعداد ۲ هزار و ۴۸۳ حلقه چاه کشاورزی بدواً کارشناسی و سپس در کمیسیون رسیدگی به صدور پروانه‌ها مطرح و دو هزار و ۲۸۳ پرونده مورد تصویب قرار گرفته است و مابقی پرونده‌ها توسط کارشناسان ذیربط در حال تدقیق است که پس از ارجاع به کمیسیون رسیدگی به صدور پروانه ها، مطرح و اتخاذ تصمیم خواهد شد.

مدیر حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: از مجموع پرونده‌های رسیدگی شده در کمیسیون رسیدگی به صدور پروانه‌های چاه‌های کشاورزی، اطلاعات بیش از یک هزار و ۹۲۷ پرونده در سامانه ساماب بارگذاری شده است که مجوز‌های آن‌ها از طریق سامانه صادر می‌شود.

سرحدی عنوان کرد: تعداد پرونده چاه‌های کشاورزی که در حال بارگذاری در سامانه ساماب به تعداد ۵۵۶ مورد می‌باشد که سعی خواهد شد اهداف برنامه سال ۱۳۹۹ تا انتهای سال تحقق یابد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.