فرمانداراسدآباد گفت: برای حل مشکل برق شهرک صنعتی اسدآباد با همکاری شرکت برق باختر و شهرک صنعتی یک پست جدید برق در این نقطه ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سعید کتابی فرمانداراسدآباد گفت: برای حل مشکل برق شهرک صنعتی جلساتی با حضور مسئولان مرتبط در اسدآباد و همدان برگزار و مقرر شد با همکاری شرکت برق باختر و شهرک صنعتی یک پست جدید برق در این نقطه ایجاد شود.

او با بیان اینکه ظرفیت فعلی برق شهرک ۵/۵ مگاوات است بیان کرد:پست جدید پس از ایجاد قدرت ۱۲ مگاواتی خواهد داشت تا مشکل  تامین برق این شهرک حل شود.

فرماندار اسدآبادافزود:موقعیت جغرافیایی خوب و زیرساخت های فراهم شده نوید آینده ای روشن را برای دیارسیدجمال در بحث صنعت و تولید می دهد.

شهرک صنعتی اسدآباد در اوایل دهه ۸۰ ایجاد شد و این شهرک جمعا دارای ۱۸ کارخانه است که ۱۵ کارخانه از این تعداد در حال فعالیت هستند که بدون شک رونق شهرک صنعتی باعث کاهش آمار بیکاری و به طبع کاهش معضلات خواهد شد.

تامین برق، گرانی زمین و تصفیه خانه مهمترین دغدغه کارخانه داران شهرک صنعتی اسدآباد است.

رئیس اداره صمت شهرستان اسدآباد نیز در این رابطه گفت:شهرک صنعتی یک پتانسیل خوب برای عمران و آبادی شهرستان است .

رحیم قربانی در رابطه با کمبودهای این شهرک تصریح کرد:گران شدن قیمت زمین و نبود تصفیه خانه دو مشکل برجسته ی شهرک صنعتی اسدآباد اسـت.

او همچنین گفت: قیمت زمین در این شهرک مورد انتقاد ما قرار دارد و انتظار داریم تمهیداتی منطقی برای کاهش قیمت صورت گیرد.

رئیس اداره صمت شهرستان اسدآباد ادامه داد:طبیعتاً کارخانه ها دارای آلایندگی هستند و وجود تصفیه خانه یک الزام مهم برای شهرک صنعتی اسـت.

سه کارخانه جدید در شهرک صنعتی در حال ساخت هستند.

مدیرشهرک صنعتی شهرستان هم با اشاره به اینکه اجرای ساخت کارخانه تانکرسازی دو هفته پیش در این شهرک آغاز شده است,تصریح کرد:طبق گفته سرمایه گذار ۶ ماه دیگر این مرکز به بهره برداری می رسد.

رضایی همچنین از کارخانه جدید فوم سازی نیز گفت و ادامه داد:کلنگ زنی این طرح در دهه فجر به زمین می خورد.

او در ادامه گفت:کارخانه الکل اتانول ۹۷درصد نیز در دهه فجر در این ظهرک به بهره برداری می رسد.

مدیر شهرک صنعتی اضافه کرد: رفع مشکل برق این مرکز با ورود مسئولان استانی تسریع شده و همکاری مشترک برق منطقه ای و شهرک صنعتی استان جهت حل مشکل آغاز شده است.

رضایی درباره قیمت زمین های شهرک صنعتی نیز گفت: این قیمت ها از سوی مدیران ارشدتر تعیین می شود .

او درباره مشکل فاضلاب شهرک صنعتی هم گفت:شهرک صنعتی مشکل فاضلاب ندارد و ما این حرف را بر مبنای نظر تولیدکنندگان می گوییم.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.